شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#پیکان#قهرمانی پرسپولیس

مرتضی کرمانی مقدم: برد پرسپولیس روان استقلال را به هم می ریزد

این تهمت ها پرسپولیس را برای قهرمانی جسورتر می کند/ خدا را شکر که سرخ ها بازی آسان ندارند/ می خواهند با حرف های خاله زنکی حاشیه درست کنند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بازی های پیش روی پرپسولیس همگی سخت است اما هیچ سختی نمی تواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود؛ نمونه‌اش هم بازی قبلی با پیکان بود.

این تهمت ها پرسپولیس را برای قهرمانی جسورتر می کند/ خدا را شکر که سرخ ها بازی آسان ندارند/ می خواهند با حرف های خاله زنکی حاشیه درست کنند
خبرورزشی -

مرتضی کرمانی‌مقدم بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفتگو با خبرورزشی، درباره شرایط این تیم برای دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان و بحث هایی که این روزها درباره تبانی در محافل ورزشی مطرح می‌شود اظهاراتی را مطرح کرد:

پرسپولیس کم کم به بازی های سخت می رسد. پیش بینی تان از بازی مقابل ذوب آهن چیست؟

پرسپولیس هیچ وقت بازی آسانی در پیش ندارد. پرسپولیس بازیها را خودش برای خودش سخت یا آسان می کند.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

بازی قبلی مقابل پیکان را نگاه کنید. تیم پیکان با اینکه از دقیقه ۳۰ بازی یک یار بیشتر از پرسپولیس داشت ولی در طول بازی دائم زیر فشار تیم پرسپولیس بود. برای اینکه پرسپولیس جانانه فوتبال بازی کرد و شکل واقعی بازی خودش را به نمایش گذاشت.

حرف و حدیث‌های درباره همان بازی هم مطرح شده که طرفداران پرسپولیس خیلی از آن خوششان نمی آید؟

برای آنهایی که چنین طرز فکری دارند واقعا متاسفم. متاسفم که انگ تبانی را به پرسپولیس و تیم پیکان می زنند. آدم باید خیلی کوچک باشد که دست به چنین کارهای بزند. یک عده نشسته اند و فقط دنبال سوژه هستند که چطور می توانند مانع حرکت پرسپولیس شوند ولی پرسپولیس هر تیمی نیست.

این تهمت ها پرسپولیس را برای قهرمانی جسورتر می کند/ خدا را شکر که پرسپولیس بازی آسان ندارد/ می خواهند با حرف های خاله زنکی حاشیه درست کنند

به نظر شما پرسپولیس چه تیمی است؟

پرسپولیس تیمی است که وقتی بخواهد کاری را بکند حتما انجام می دهد. آن را در بازی قبلی ثابت کرد. شما اگر بازی پیکان و پرسپولیس را ببینید متوجه میشوید که شاگردان مجتبی حسینی با چه انگیزه و تلاشی می خواستند دروازه حامد لک را باز کنند تا لااقل مساوی بگیرند ولی آرامشی که حضور سیدجلال (حسینی) به خط دفاعی داده بود و انسجام بچه‌ها در خط هافبک موجب شد پیکان نتواند کاری از پیش ببرد. بازی رضا اسدی و میلاد سرلک کنار هم کمک کرد تا خط هافبک با قدرت جلوی حملات پیکان را بگیرد. دوندگی بی امان بچه ها نگذاشت غیبت عالیشاه در زمین به چشم بیاید. این ها همه ثابت می‌کند پرسپولیس دوباره عزمش را برای قهرمانی جزم کرده و این بحث های خاله ‎زنکی نمی‌تواند مانع از قهرمانی اش شود بلکه تیم را بیشتر جری می کند.

بازی در اصفهان را چطور پیش بینی میکنید؟

بازی آسانی نیست. البته این خوب است که پرسپولیس بازی آسان پیش رویش نداشته باشد. هرچه مسابقات سخت تر باشد پرسپولیس بیشتر خودش را نشان میدهد. نمونه اش باز هم همین بازی آخر. تیم ۱۰ نفره دو بر صفر از زمین بیرون می آید. پرسپولیس ۶۰ دقیقه ۱۰ نفره جلو پیکان بازی می کرد ولی در زمانی که ۱۰ نفر بود یک گل دیگر هم زد. خداروشکر که پرسپولیس بازی آسان ندارد. آنهایی که به پرسپولیس تهمت این چنینی می زنند بدانند این حرف ها به جای اینکه پرسپولیس را تضعیف کند روحیه اش را بالاتر می برد.

نزدیک شدن پرسپولیس به استقلال چقدر روی تیم صدرنشین تاثیر روانی خواهد داشت؟

حتما تاثیر دارد. الان استقلال متوجه شده که چه تیمی پشت سرش است و با چه قدرتی می خواهد به این تیم برسد. مطمئنا آنها دیگر نمی توانند مثل قبل تمرکز داشته باشند. آنچنان که در سه هفته گذشته هم سه مساوی پشت سر هم گرفتند. من حتم دارم با فشاری که پرسپولیس روی روح و روان استقلال می گذارد این تیم باز هم امتیاز از دست میدهد.