شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا

آلودگی هوا به طور مستقیم به این 4 اندام اصلی بدن آسییب زده و منجر به مرگ می شود

آلودگی هوا به طور مستقیم به این 4 اندام اصلی بدن آسییب زده و منجر به مرگ می شود

امروزه مشکل آلودگی هوا را می توان یکی از اصلی ترین مشکلات مردم ساکن کلان شهرها دانست. تاکنون مطالعات زیادی در مورد این موضوع و مضرات آن انجام شده است. یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد آلودگی هوا به طور مستقیم بر سلامت انسان تاثیر دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، مردم بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در معرض سطوح مختلف و گاه خطرناکی از آلودگی هوا قرار دارند. مطالعات پیشین نشان داده بود آلودگی هوا بر ساختار مغز، قلب، عروق و ریه های افراد تاثیر داشته و سالانه می تواند موجب مرگ هزاران انسان شود.

به باور کارشناسان، کیفیت هوا به اندازه آبی که می نوشیم و غذایی که می خوریم مهم است، اما با توجه به اینکه آلودگی هوا همیشه قابل مشاهده نیست، تشخیص اینکه دقیقاً هنگام تنفس در هوای آلوده، چه چیزی را وارد ریه های خود می کنیم دشوار است. پژوهشگران در این رابطه هشدار می دهند که عواقب قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا  با گذشت زمان می تواند کشنده باشد.

رومین لاکومب، یکی از بنیانگذاران مرکز پژوهشی Plume Labs، به همراه تیمی از همکارانش در حال بررسی تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت انسان بوده و دریافتند تنفس در هوای آلوده به طور مستقیم بر قلب انسان تاثیر مخرب دارد.

وی در این رابطه تصریح کرد: آن چه تنفس می کنیم برای سلامتی ما فوق العاده مهم است. ما در مورد میلیارد ها نفر در سال صحبت می کنیم که زندگی آنها به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده ها کوتاه می شود.

از دیگر اعضای این تیم مطالعاتی می توان به لورا کیت بندر و پل بیلینگز از انجمن ریه آمریکا، دیو روسون از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده  و لاکومب از آزمایشگاه های پلوم  اشاره کرد.

این تیم تحقیقاتی در رابطه با یافته خود اعلام کردند دولت ها و مراکز بهداشت عمومی باید به بررسی تأثیرات سلامتی ناشی از کیفیت بد هوا و آنچه خانواده ها می توانند برای کاهش این تاثیر انجام دهند، بپردازند. 
منبع: سیناپرس