شهر خبر

استاندار مرکزی مطرح کرد؛

جبران عقب افتادگی در زیر ساخت های حوزه انتقال خون استان مرکزی

جبران عقب افتادگی در زیر ساخت های حوزه انتقال خون استان مرکزی

اراک - استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به لحاظ زیرساخت‌ها در حوزه انتقال خون با عقب افتادگی روبرو است که در حد توان اجرایی و مالی با مشارکت خیرین به جهت جبران این عقب افتادگی آماده هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه در همایش انتقال خون استان مرکزی اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته، رئیس جمهور سند تحول دولت مردمی را در ۲۴۴ صفحه که دارای ۹ فصل و ۳۷ موضوع است را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد و تمامی دستگاه‌ها موظفند که ۱۰۲۳ اقدام اجرایی قید شده در این سند را در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به انجام برسانند.

وی ادامه داد: دولت همه توان خود را برای اجرای اقدامات تدوین شده در این سند به میدان آورده است و نیاز است همه دستگاه‌ها برای اجرای اقدامات در فصل‌های مربوط به این سند همت ویژه داشته باشند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: یکی از فصل‌های این سند مربوط به حوزه سلامت است که ۷ نشانگر وضعیت مطلوب، ۵ چرخش تحول آفرین، ۴ چالش، ۱۰ عامل ایجاد کننده چالش، ۲۰ راهبرد اجرایی و ۳۸ اقدام اجرایی در آن تدوین شده است که اگر اقدامات درج شده در این سند پیاده شود، حوزه سلامت با چرخش‌های جدی تحول آفرین روبرو خواهد شد.

مخلص الائمه ادامه داد: در این سند موردی در خصوص انتقال خون پیدا نکردیم که می‌توان در ویرایش دوم این سند، مواردی چون انتقال خون و استفاده از ظرفیت خیرین را درج کرد.

وی با بیان اینکه دولت به لحاظ ضرورت تسریع در اجرا و شتاب در پیگیری مباحث تحولی در کشور به تدوین این سند روی آورد، گفت: در این سند ۱۰ چرخش و ۲۳۴ چالش اصلی و عوامل ایجاد کننده این چالش‌ها و راهبردهای اجرایی گرد آوری شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به لحاظ زیرساخت‌ها در حوزه انتقال خون با عقب افتادگی روبرو است، اظهار کرد: در حد توان اجرایی و مالی و اعتباری به جهت جبران این عقب افتادگی آماده هستیم و همچنین مشارکت خیرین می‌تواند به کاهش این کاستی‌ها کمک کند.

مخلص الائمه افزود: صنایع موفق استان باید در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و ساخت پایگاه‌های دائم و سیار انتقال خون اهتمام ویژه ای داشته باشند و اگر بتوانیم همت پرشتابی داشته باشیم برکات این تلاش‌ها در سال جاری را می‌بینیم.

وی اضافه کرد: اگر مردم و خیرین در حوزه سلامت وارد شوند درواقع در تحکیم عدالت، امنیت و رفاه ورود کرده‌اند و البته در شرایط عمومی کشور که وضعیت تأمین منابع مالی دشوار است، حضور خیرین می‌تواند کمک کننده باشد و قطعاً از طرح‌های خیر ساز در حوزه انتقال خون استقبال می‌کنیم.

استاندار مرکزی گفت: امسال بیمارستان تاریخی ولیعصر و بیمارستان خمین به بهره برداری می رسند و مسلماً افزایش تخت‌های بیمارستان نیاز به خون و فرآورده‌های خون را بالا می‌برد و باید خدمات رسانی در این زمینه را افزایش داد و توسعه زیرساخت‌ها را مدنظر قرار داد.