شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اندروید#آیفون

کاربران اندروید نسبت به افرادی که گوشی آیفون دارند عاشق‌تر هستند

مطالعه جدیدی که توسط یک اپلیکیشن تلفن هوشمند بیمه خودرو به نام Jerry انجام شد، نشان داد که کاربران اندروید رانندگان بهتری نسبت به کاربران آیفون هستند.

کاربران اندروید نسبت به افرادی که گوشی آیفون دارند عاشق‌تر هستند

در سال‌های اخیر نظرسنجی‌های زیادی بین کاربران اندروید و آیفون برگزار شده است که نتایج جالبی نیز در برداشته اند. به عنوان مثال یک مطالعه نشان می‌دهد که کاربران آیفون بیشتر از همتایان اندرویدیشان گوشی‌های هوشمند خود را عوض می‌کنند و یا کاربران اندروید نسبت به افرادی که گوشی آیفون دارند عاشق‌تر هستند!

آخرین مطالعه‌ای که در این خصوص انجام شد، مقایسه قدرت رانندگی کاربران اندروید و آیفون بود. بررسی جدیدی که توسط یک اپلیکیشن تلفن هوشمند بیمه خودرو به نام Jerry انجام شد، نشان داد که کاربران اندروید رانندگان بهتری نسبت به کاربران آیفون هستند. این اپلیکیشن رانندگی ۲۰ هزار راننده را در بیش از ۱۳ میلیون کیلومتر مسیر طی شده در طول ۱۴ روز مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

اندروید

اپلیکیشن Jerry توانست داده‌هایی همچون یک امتیاز کلی برای رانندگی و امتیاز‌هایی برای شتاب، سرعت، ترمز، چرخش و حواس پرتی رانندگان ایجاد کرده و سپس نتایج به دست آمده را بر اساس سیستم عامل گوشی هوشمند و مشخصات جمعیتی گروه بندی کند. این بررسی نشان داد که کاربران اندروید بسیار کمتر از دارندگان آیفون تصادف می‌کنند. کاربران اندرویدی در تمام پارامتر‌ها اعم از حواس پرتی، سرعت، پیچیدن، شتاب گیری و ترمزگیری امتیاز بالاتری نسبت به کاربران آیفون کسب کردند. در سطح حواس پرتی این تفاوت بیشتر احساس می‌شود و احتمال اینکه کاربران آیفون در حین رانندگی گوشی هوشمند خود را چک کنند، بسیار بیشتر از دیگران است.

همچنین به نظر می‌رسد پارامتر‌های دیگری همچون سن یا طبقه اجتماعی افراد که عموماً بر رفتار فرد تأثیر می‌گذارند، در این مطالعه شکاف بین کاربران اندروید و آیفون را تغییر نمی‌دهند. در واقع، کاربران اندرویدی بدون مدرک لیسانس بهتر از کاربران آیفون با مدرک دکترا رانندگی می‌کنند؛ در حالی که گروه دوم با احتیاط بیشتری رانندگی می‌کنند. Jerry همچنین در مطالعات خود این گونه عنوان می‌کند که کاربران اندروید صادق‌تر و متواضع‌تر هستند و همچنین علاقه کمتری به تجمل و موقعیت اجتماعی دارند.

اندروید

کاربران اندروید در همه دسته بندی‌های رانندگی ایمن، سرعت، حواس پرتی، چرخش، ترمز و شتاب گیری، امتیازات رانندگی ایمن بالاتری نسبت به کاربران آیفون کسب کردند. بیشترین تفاوت در دسته حواس پرتی مشاهده شد که نشان داد کاربران اندروید در هنگام رانندگی از گوشی‌های خود بیشتر دوری می‌کنند. کاربران اندروید بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، وضعیت تأهل، تحصیلات و رتبه اعتباری نمرات بالاتری را در این مقایسه کسب کردند، ویژگی‌هایی که خارج از این مطالعه، پیش بینی کننده قوی نمرات رانندگی ایمن هستند.

منبع: فرارو