شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق کارمندان#افزایش حقوق#گوگل

گوگل افزایش حقوق کارمندان را در دستور کار قرار داد

گوگل افزایش حقوق کارمندان را در دستور کار قرار داد

شرکت گوگل بازنگری فرآیند ارزیابی عملکرد خود را اعلام کرده و افزایش حقوق کارمندان خود را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گوگل (Google) یک شرکت آمریکایی فعال در حوزهٔ فناوری اطلاعات شامل جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار است. گوگل ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در 4 سپتامبر 1998 ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در 19 اوت 2004 انجام شد. هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود.

شرکت گوگل اخیرا از تنش‌های بوجود آمده میان مدیران و کارمندان خود خبر داده بود و حالا درپی این اتفاق به دنبال افزایش حقوق کارمندان خود است تا این حرکت منجر به کاهش اختلافات میان کارمندان و مدیران این شرکت شود.

طبق اطلاعات بدست آمده گوگل از فرآیند جدیدی برای بررسی عملکرد به نام GRAD استفاده می کند که مخفف عبارت Google Reviews and Development است. بر اساس اسناد داخلی شرکت گوگل، این فرایند بخشی از تلاش برای ساده کردن روند ارزیابی، محدود کردن بررسی‌ها به جای دو بار به یک بار در سال، و سپردن مسئولیت بیشتر به مدیران به جای اتکای شدید به بررسی کارمندان توسط همتایان آنها است.

در این حرکت جدید، اکثر کارمندان گوگل دستمزد بالاتری نسبت به سیستم قدیمی دریافت می کنند و مبلغ کلی پرداختی نیز افزایش می یابد. این شرکت هنوز جزئیات بیشتری را در این زمینه افشا نکرده است.

این روزها "پرداخت حقوق به کارمندان" یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت گوگل محسوب می‌شود و بر اساس نظرسنجی سالانه «Googlegeist»، که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل آن را شاخصی کلیدی برای مشخص شدن میزان رضایت کارکنان می‌داند، شاغلان در این شرکت در مقایسه با همتایان خود در دیگر شرکت ها از میزان پرداخت حقوق و پاداش راضی نیستند.

انتهای پیام/