شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدیمی#اپل

اپل بر خلاف همه محصولات قدیمی را همچنان می فروشد!

با وجود ورود به سال ۲۰۲۲ و عرضه محصولات جدید و متنوع، شرکت اپل همچنان به فروش برخی محصولات قدیمی خود ادامه می‌دهد.

فناوری اپل بر خلاف همه محصولات قدیمی را همچنان می فروشد!

همیشه جدید‌ها می‌آیند و قدیمی‌ها می‌روند. اما شرکت اپل برخی از محصولاتی را در خط تولید نگه داشته که به نظر می‌رسد، مدت‌ها پیش باید از دور کنار می‌رفتند.

دقیقا یک سال پیش، یک گزارش منتشر کردیم که چرا اپل باید ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ را متوقف کند. با این حال ساعت‌های سری ۳ هنوز به دلایلی بخشی از خط تولید اپل است و البته این تنها محصول اپل نیست که این شرکت باید آن را کنار بگذارد. اکنون سال ۲۰۲۲ است، پس چرا اپل همچنان این محصولات قدیمی را می‌فروشد؟

ساعت هوشمند اپل سری ۳

اپل همچنان اپل واچ سری ۳ را می‌فروشد. ما می‌دانیم که این ساعت هوشمند، اکنون یک مدل پایه برای افرادی است که ممکن است قبلا هرگز اپل واچ نداشته اند. مسلما قیمت ۱۹۹ دلاری آن جذاب به نظر می‌رسد. با این حال، تجربه‌ای که با سری ۳ در سال ۲۰۲۲ به دست می‌آورید، با بهترین‌های ساعت‌های موجود فاصله زیادی دارد.

برخلاف اپل واچ SE که با آن فقط از چند ویژگی ممتاز مانند صفحه نمایش همیشه روشن و ECG محروم می‌مانید. اپل واچ سری ۳ با استاندارد‌های امروزی کاملاً قدیمی و از مد افتاده است. صفحه نمایش آن همچنان مانند اولین اپل واچ است؛ یک صحفه نمایش شبیه به مربع با حاشیه‌های بزرگ که اصلا جذاب نیست. این ساعت همچنین فاقد پشتیبانی از چندین قابلیت جدید معرفی شده در آخرین نسخه‌های watchOS است.

اما بیشتر از صفحه نمایش و طراحی ساعت، سری ۳ مشکل بزرگ دیگری نیز دارد. این ساعت از یک تراشه ۳۲ بیتی استفاده می‌کند. ساعت سری ۳ تنها اپل واچ موجود در حال حاضر است که هنوز بر اساس معماری قدیمی‌تر ۳۲ بیتی کار می‌کند. می‌دانید که ساعت‌های هوشمند سری ۴ به بعد دارای تراشه‌های ۶۴ بیتی هستند. اگرچه سری ۳ دارای Watch OS 8 است، ولی مشخص نیست که آیا می‌تواند آپدیت‌های جدید سال بعد را اجرا کند یا خیر.

وقتی صحبت از نسخه GPS به میان می‌آید، باید به این نکته توجه کنیم که فقط ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این حافظه کم برای کاربران مانند یک کابوس ترسناک است. مخصوصاً در هنگام تلاش برای نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری روی ساعت، کاربران کاملا ناامید می‌شوند.

آی‌پاد لمسی

روز‌های خوب قدیم را به یاد دارید که اپل هر سال یک آی‌پاد تاچ جدید عرضه می‌کرد تا آن را با آیفون همسان کند؟ متاسفانه آن روز‌ها رفتند. نسل هفتم آی پاد تاچ در سال ۲۰۱۹ با همان تراشه A10 آیفون ۷ و بدون تغییر درطراحی معرفی شد و از آن زمان هرگز به روز نشده است.

ما نتوانستیم دلیل خوبی برای فروش این مدل آی پاد لمسی توسط شرکت اپل بیابیم. صفحه نمایش چهار اینچی با تراشه قدیمی و عمر باتری ضعیف، آن را از ایده آل‌های لازم بازی دور می‌کند. زمانی نوشتیم که اپل اگر بخواهد می‌تواند آی‌پاد تاچ را به یک دستگاه بازی واقعی تبدیل کند، اما به نظر نمی‌رسد شرکت اپل همچین قصدی داشته باشد.

برخی ممکن است استدلال کنند که آی‌پاد هنوز برای بچه‌ها یا کاربران جدید iOS مفید است، اما چرا کسی آن را بخرد؟ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ۲۹۹ دلار قیمت دارد. این در حالی است که می‌توانید آیفون SE را با قیمت‌های مشابه با پیشنهاد‌های ویژه تهیه کنید. این محصولات صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، Touch ID، دوربین‌های بهتر و جدیدترین تراشه اپل را ارائه می‌کنند.

ناگفته نماند که برای افرادی که کنجکاو هستند برای اولین بار از iOS استفاده کنند، یک iPad سطح پایین ۳۲۹ دلاری بسیار بهتر از یک iPod touch است.

نسل چهارم اپل تی وی

آخرین مورد مورد بررسی، نسل چهارم اپل تی وی است. این محصول با نام Apple TV HD نیز شناخته می‌شود. وضعیت این دستگاه شبیه به اپل واچ سری ۳ است. با خرید این دستگاه، شما محصولی از پنج سال پیش دارید که ارزان نیست و بهترین تجربه را نیز ارائه نمی‌دهد.

در واقع، اپل نمی‌داند که آیا می‌خواهد Apple TV یک دستگاه پخش استریم، یک دستگاه بازی یا هر دو باشد. به عنوان یک دستگاه استریم، Apple TV گران است و به عنوان یک دستگاه بازی، Apple TV بازی‌های سه گانه A را ندارد.

به طور خاص در مورد Apple TV HD صحبت می‌کنیم. قیمت ۱۴۹ دلار برای دستگاه ۲۰۱۷ کمی گران است؛ دستگاهی که ساخت آن امکان دارد هر زمان متوقف شود. آیا می‌دانستید که این دستگاه همچنان روی همان تراشه A8 iPad Air ۲ کار می‌کند؟ اپل یا باید ساخت Apple TV HD را متوقف کند و روی مدل‌های قدرتمندتر تمرکز کند و یا باید مدل HD را برای کاربرانی که فقط یک دستگاه پخش ساده می‌خواهند، ارزان‌تر کند.

حتی اپل هم نمی‌خواهد شما این دستگاه‌ها را بخرید

خنده‌آورترین نکته این است که حتی شرکت اپل هم نمی‌خواهد شما این محصولات را بخرید. من اخیراً از یک فروشگاه اپل بازدید کردم. هیچ یک از این محصولات در فروشگاه‌ها نمایش داده نمی‌شوند. هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نشده است. اگر اپل واچ سری ۳ یا آی پاد تاچ می‌خواهید، آن را پیدا نمی‌کنید مگر اینکه از یک کارمند بپرسید.

اپل می‌داند که این محصولات قدیمی هستند، پس چرا به فروش و حمایت از آن‌ها ادامه می‌دهد؟ من پاسخی در مورد Apple Watch Series ۳ و Apple TV HD ندارم، اما فکر می‌کنم که اپل نمی‌خواهد برند iPod را کنار بگذارد، حتی اگر این به معنای فروش یک محصول قدیمی باشد که هیچ‌کس به آن اهمیت نمی‌دهد.

منبع: فرارو