شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#لیگ قهرمانان اروپا#لیورپول

درآمد نجومی باشگاه‌ها از حضور در لیگ قهرمانان

درآمد نجومی باشگاه‌ها از حضور در لیگ قهرمانان

مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با صعود تیم‌های رئال‌مادرید و لیورپول به فینال همراه شد. در این میان دانستن میزان جوایز مالی باشگاه‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش مشرق، حضور در لیگ قهرمانان برای بقای یک باشگاه بزرگ حیاتی است زیرا نه تنها به آنها اعتبار می بخشد بلکه پای مبالغ مالی زیادی در میان است که می‌تواند برنامه‌ریزی یک فصل را مشخص کند.

در میان تیم‌های بزرگ، رئال مادرید با صعود به فینال لیگ قهرمانان، وضعیت بسیار شگفت انگیزی به دست آورده و ۱۰۵ میلیون و ۳۴ هزار یورو درآمد کسب کرده است. این رقمی است که باشگاه کهکشانی‌ها پس از حذف پاری سن ژرمن آن هم به شکلی حماسی و تا حدودی معجزه آسا در مرحله یک هشتم نهایی، چلسی در یک چهارم نهایی و منچسترسیتی در نیمه نهایی به دست آورده است.

در حال حاضر، لیورپول با ۱۱۵میلیون و ۸۰ هزار یورو بیشترین درآمد را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است. این تیم رقیب رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان است که ۷ خرداد در پاریس برگزار می‌شود. هر دو تیم برای آخرین جایزه به ارزش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خواهند جنگید ضمن اینکه با قهرمانی، ۳میلیون و۵۰۰ هزار یورو و جواز حضور در سوپرجام اروپا را هم کسب خواهند کرد.

اما رئال‌مادرید و لیورپول تنها تیم هایی نیستند که از لیگ قهرمانان پول درآورده اند بلکه بسیاری از باشگاه‌های دیگر هم کم و بیش سود خوبی کسب کرده اند.

به عنوان مثال، در میان تیم‌های اسپانیایی، رئال مادرید، ویارئال، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و سه‌ویا از جمله تیم های هستند که روی هم در لیگ‌ قهرمانان رقم نجومی ۳۲۵میلیون و ۷۸ هزار یورو جمع آوری کرده‌اند که عبارت است از:

  ۱- رئال مادرید: ۱۰۵.۳۴ میلیون یورو

   ۲- ویارئال: ۸۴ میلیون یورو

   ۳- اتلتیکو: ۶۳.۲۷۰ میلیون یورو

   ۴- بارسلونا: ۳۸.۶۷۰ میلیون یورو

    ۵-سویا: ۳۴.۴۳۰ میلیون یورو

۲ میلیارد و ۳۲ میلیون یورو بین ۳۲ باشگاه‌ها توزیع می شود

اتحادیه فوتبال اروپا برای این دوره از لیگ قهرمانان، مجموع پولی که از مرحله گروهی به بعد در لیگ قهرمانان بین باشگاه‌ها توزیع می‌شود را با  ۳.۶ درصد افزایش، به ۲ میلیارد و ۳۲ میلیون یورو رسانده است و هر ۳۲ تیم به محض کسب مجوز حضور سهمی معادل ۱۵میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بابت پاداش حضور دریافت کردند.

در مرحله اول، هر پیروزی به معنای کسب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو برای هر باشگاه بود در حالی که تساوی ۹۳۰ هزار یورو درآمد داشت.

هر تیم برای رسیدن به مرحله یک هشتم، مبلغ ۹میلیون و ۶۰۰ هزار یورو، برای یک چهارم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو و برای نیمه نهایی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو دریافت کرد.

با این پارامترها، در میان باشگاه اسپانیایی که بیشترین پول را در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده است رئال مادرید است که در مجموع ۱۰۵ میلیون و ۳۴ هزار یورو درآمد به خانه برده است.

منبع: ایرنا