شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#چین

مدیر سیا:

محاسبات چین در مورد تایوان به شدت تحت تأثیر جنگ در اوکراین است

محاسبات چین در مورد تایوان به شدت تحت تأثیر جنگ در اوکراین  است

مدیر سیا اعلام کرد که محاسبات چین در مورد تایوان به شدت تحت تأثیر درگیری اوکراین قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ویلیام برنز»، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا؛ روز شنبه گفت که پکن از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و این بر محاسبات چین در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.

برنز که در یک رویداد در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گفت که رهبری دولت چین تحت تأثیر مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه و هزینه‌های اقتصادی روسیه قرار گرفته است. برنز با اشاره به رفتار چینی‌ها گفت: «اینها چیزهایی هستند که آنها با دقت وزن می‌کنند.»

از سوی دیگر، نماینده ارشد پارلمان روسیه روز شنبه آمریکا را به هماهنگی عملیات نظامی در اوکراین متهم و تصریح کرد که این اقدام واشنگتن به منزله دخالت مستقیم و اقدام نظامی علیه روسیه است.

ویاچسلاو ولودین رئیس مجلس سفلی (دومای دولتی روسیه) در کانال تلگرام خود نوشت: واشنگتن اساساً عملیات نظامی را هماهنگ و توسعه می‌دهد و از این طریق مستقیماً در اقدامات نظامی علیه کشور ما مشارکت دارد.

وی در این باره اضافه کرد که واشنگتن و اعضای اروپایی ناتو برای مقاومت اوکراین در برابر حمله روسیه، تسلیحات سنگینی در اختیار کی‌یف قرار می‌دهند.

آمریکا و متحدان این کشور در ناتو پیشتر مدعی شده بودند که خودشان مستقیماً در جنگ شرکت نخواهند کرد تا به طرفی از درگیری تبدیل نشده و به شروع جنگ جهانی دیگری دامن نزنند!