شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#حماس#فلسطین

ابراز امیدواری حماس به از سرگیری روابط با سوریه

ابراز امیدواری حماس به از سرگیری روابط با سوریه

معاون برون مرزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ابراز امیدواری کرد که تغییراتی در جهت از سرگیری روابط این جنبش با نظام سوریه ایجاد شود.

به گزارش مشرق، «موسی ابو مرزوق» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ابراز امیدواری کرد که روسیه تغییراتی ایجاد کند که عملاً امکان از سرگیری روابط حماس با نظام سوریه فراهم شود.  

وی درباره احتمال عادی‌سازی روابط حماس با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: امیدواریم اینطور باشد، این پرونده پیچیده است اما امیدواریم تغییرات زیادی ایجاد شود که عملاً امکان از سرگیری روابط ما با دمشق را فراهم کند.  

معاون برون مرزی حماس با اشاره به اینکه اساس چنین اموری رابطه ما با فلسطینی‌هایی است که در سوریه هستند، افزود:   روابط دیگری نیز در دستور کار است و امیدواریم در آینده تغییرات مثبتی برای از سرگیری روابط حماس با دولت سوریه ایجاد شود.  

روابط بین حماس و نظام سوریه از آغاز جنگ داخلی در این کشور در سال ۲۰۱۱ رو به وخامت گذاشت و از آن زمان جنبش حماس مواضع متضادی را علیه نظام سوریه اتخاذ کرد.  

ابومرزوق روابط حماس با ترکیه را با ثبات توصیف کرد و با اشاره به اینکه این جنبش متعهد به تفاهم و توافق است، در عین حال تصریح کرد: در روابط حماس با ترکیه سردرگمی بزرگی وجود دارد و این سردرگمی ناشی سیاست ترکیه در نزدکی به برخی طرف‌های منطقه اعم از مصر، عربستان، امارات و رژیم اسرائیل است.

منبع: ایرنا