شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#دولت#رئیس جمهور

جو بایدن:

آمریکا بسته امنیتی ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین ارائه می کند

آمریکا بسته امنیتی ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین ارائه می کند

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام اینکه واشنگتن بسته جدید نظامی جهت ارائه به اوکراین آماده کرده است، از کنگره خواست که به سرعت بودجه مورد نیاز دولت کی یف را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از کمک‌های امنیتی بیشتر به اوکراین در قالب مهمات بیشتر توپخانه، رادارها و سایر تجهیزات خبر داد.

بایدن در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: با اعلام این کمک، دولت من تقریباً تمام بودجه‌ای را مصرف کرده است که می‌توان از آن برای ارسال کمک‌های امنیتی به اوکراین استفاده کرد. برای موفقیت اوکراین در مرحله بعدی جنگ، شرکای بین المللی این کشور، از جمله ایالات متحده، باید بدون وقفه به نشان دادن اتحاد و عزم خود برای حفظ جریان تسلیحات و مهمات به اوکراین، ادامه دهند.

بایدن همچنین افزود: کنگره باید به سرعت بودجه مورد نیاز را برای تقویت اوکراین در میدان جنگ و میز مذاکره فراهم کند.

یک مقام کاخ سفید در این باره گفت که بسته اخیر برای تجهیزاتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار است که شامل ۲۵ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات ایجاد پارازیت، تجهیزات میدانی و قطعات یدکی است.

بسته جدید کمک‌های امنیتی به دنبال پیشنهاد ۳۳ میلیارد دلاری رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته به کنگره این کشور جهت حمایت از اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی روسیه است.

آمریکا به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد از اوکراین حمایت طولانی مدت به عمل آورد و تاکنون میلیاردها دلار کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مسئله‌ای که از سوی مسکو به عنوان ریختن بنزین بر روی آتش درگیری‌ها تلقی شده است.