شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#انسانی#رئیس کمیته

رئیس کمیته امور اسرای یمن:

پرونده اسرا نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد

پرونده اسرا نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد

رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن در سخنانی با اشاره به نیتهای خبیثانه عربستان، اعلام کرد که پرونده اسرا پرونده ای انسانی است و نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی در سخنانی اظهار داشت که پرونده اسرا یک پرونده انسانی است و نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که توسط عربستان به عدن فرستاده شدند کارگر بودند نه اسیر، افزود: رفتارهای عربستان غرض ورزانه بوده و نشانگر نیت‌های خبیث این کشور است.

المرتضی در ادامه گفت: عربستان از طریق ابتکارات بشردوستانه دروغین، به دنبال بهبود تصویر خود بوده و در تلاش است تا برچسبی دروغین را، به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بچسباند مبنی بر اینکه این نیروها از عناصر خارجی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد که پرونده اسرا در زمره پرونده‌های اعتمادساز قرار دارد و هرگونه اختلالی در روند آن بر پرونده‌های دیگر تأثیر می‌گذارد.

رئیس کمیته امور اسرا افزود: پرونده اسرا یک پرونده بشردوستانه است و نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرارگیرد، اما عملکرد عربستان می‌تواند در این زمینه [پرونده مبادله اسرا] سنگ اندازی کند.

«عبدالقادر المرتضی» با اشاره به آمادگی صنعا برای پایان بخشیدن به پرونده مبادله اسرا از طریق اتما فرایند تبادل اسیران هر دو طرف، تاکید کرد که وظایف کمیته امور اسرا، تنها رسیدگی به امور اسیران جنگی است.

گفتنی است که کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن پیش تر تاکید کرده بود که به عربستان اجازه سیاسی کاری و سو استفاده از پرونده اسیران را نمی‌دهد.