شهر خبر

گرد و غبار ۳۶۵ نفر در جنوب عرب خوزستان را به بیمارستان کشاند

گرد و غبار ۳۶۵ نفر در جنوب عرب خوزستان را به بیمارستان کشاند

آبادان - رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در دو روز گذشته ۳۶۵ نفر در جنوب غرب خوزستان با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نادر نقیبی صبح امروز در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از بیماران مراجعه کننده ۳۴۴ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۲۱ نفر نیز در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان بستری شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان آبادان ۱۳۷ بیمار به مرکز درمانی و بیمارستان‌های آبادان و اروندکنار مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ نفر بستری شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در شهرستان خرمشهر ۱۱۷ نفر به بیمارستان حضرت ولیعصر مراجعه کردند که ۱۱۳ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و چهار نفر در بیمارستان بستری شدند ضمن اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز ۹ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

نقیبی افزود: در این مدت از هفت بیمار مراجعه کننده به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان، دو نفر با توجه به شرایط جسمانی در بیمارستان بستری شدند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه در شرایط گرد و خاک افزود: در این شرایط بیماران قلبی و تنفسی با هر درجه‌ای از بیماری، سالمندان و کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند.

ورود گرد و غبار از کشور عراق به استان خوزستان از اواسط روز پنجشنبه موجب افت کیفیت هوا و کاهش دید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شد.