شهر خبر

زیباترین زنان دنیا اهل کدام کشورها هستند؟

باید دانست که هر فردی درک منحصر به فرد خود را از زیبایی دارد. یک نفر ممکن است رنگ مو یا چشم خاصی را جذاب‌ترین رنگ بداند، در حالی که دیگری ممکن است رنگ پوست یا شکل بدن خاصی را ترجیح دهد. سومی ممکن است احساس کند که جذابیت واقعی در ظاهر یک زن در قلب دلسوز و حس شوخ طبعی او نهفته است.

زیباترین زنان دنیا اهل کدام کشورها هستند؟

سلام نو پلاس: زیباترین زنان دنیا در کدام کشور جهان زندگی می کنند؟ پاسخ این سوال به طور قطع غیرممکن است و نمی‌توان پاسخ قطعی و بدون جنجال و حاشیه برای آن پیدا کرد.

برای شروع اجازه بدهیم با اطمینان بگوییم که مهم نیست ظاهر یک زن چگونه است، او به هر شکل زیباست. مفهوم زیبایی بسیار گسترده‌تر از آن است که الزاما در هر شرایطی برای شرایط دیگری صادق باشد.

به جز این باید دانست که هر فردی درک منحصر به فرد خود را از زیبایی دارد. یک نفر ممکن است رنگ مو یا چشم خاصی را جذاب‌ترین رنگ بداند، در حالی که دیگری ممکن است رنگ پوست یا شکل بدن خاصی را ترجیح دهد. سومی ممکن است احساس کند که جذابیت واقعی در ظاهر یک زن در قلب دلسوز و حس شوخ طبعی او نهفته است.

 همه این دیدگاه ها - و همچنین میلیاردها دیدگاه و مفاهیم احتمالی دیگر در حوزه زیبایی -  باعث می‌شود تا این مسئله بسیار سلیقه‌ای باشد و نتوان یک رده بندی قطعی، جهانی و قابل اندازه‌گیری در حوزه زیبایی تنظیم کرد و نمی‌توان گفت کدام کشور زیباترین زنان جهان را دارد.

با این همه رسانه‌ها به واسطه میل مخاطبان خود تلاش می‌کنند تا متر و معیارهایی تعین و لیست‌های مختلفی در این حوزه ارائه دهند. یک رسانه مسابقات زیبایی را معیار قرار می‌دهد و دیگر نگاهی به بازیگران و مدل‌ها دارد. این در حالی است که رسانه دیگری بیشتر بر باورهای عامیانه متکی است.

ما در ادامه نتیجه چند رسانه مختلف را جمع بندی کرده‌ایم و این مسئله را بهانه‌ای برای نگاهی به برخی از کشورهای دنیا کردیم.

برزیل و ونزوئلا؛ زیبایی زیر نور خورشید

با متر و معیار امروز دنیا مُد، سینما و رسانه باید گفت که برزیل، ونزوئلا، کلمبیا و آرژانتین بخشی از زیباترین زنان جهان را دارند. در این میان برزیل با اختلاف از دیگر کشورهای آمریکای لاتین جلو است. ترکیب نژادی بسیار مختلط در کنار آب‌وهوای خوب و میل برزیلی‌ها برای رسیدن به جسم خود باعث اوج گرفتن زیبایی دو چندان زنان برزیلی می‌شود.

آدریانا لیما
آدریانا لیما، از مشهورترین مدل‌های برزیل

ونزوئلا بیشترین برنده مسابقات زیبایی (Miss World و Miss Universe) را در جهان دارد و این به این دلیل است که زیبایی یکی از مسائل مهم برای ونزوئلایی‌ها است. زیبایی زنان در ونزوئلا به مسئله‌ای ملی و بخشی از هویت ملی این کشور بدل شده. در نتیجه این فضا اگر زنی زیبایی طبیعی مطلوبش را نداشته باشد به سرعت سراغ عمل‌های زیبایی می‌رود، صنعتی که حسابی در این کشور رواج دارد.

روسیه، اوکراین، اسلواکی؛ سرزمین ملکه‌های برفی

روسیه مثل برزیل یکی از مراکز و قلب‌های تپنده سوپر مدل‌های دنیا است. قد بلند و بدن‌های لاغر اندام از روس‌ها مدل‌های لباس خدادادی ساخته است. زیبایی روسی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ روس‌ها است و حتی کاربردهای امنیتی و جاسوسی هم پیدا کرده است.

بعد از روسیه نوبت همسایه آنی یعنی اوکراین است، کشوری که امروز با حمله نظامی روس‌ها مواجه است. زن‌های اوکراینی بسیار به روس‌های شبیه هستند، تفاوت آن‌ها در اهمیت جدی است که آن‌ها به لباس و بدن خود می‌دهند.

اسلوکی اما کشوری است با زن‌های بلوند و چشم روشن که می‌توان آن‌ها را نسخه مجسم سیندرلا و سفید برفی دانست. زنانی که به نظر می‌رسد منبع الهام بخش مهمی از فرهنگ مد غربی هستند.

ترکیه و لبنان؛ عروس‌های شرقی

ترکیه و لبنان مرز آسیا و اروپا هستند جایی که ژن شرق و غرب به هم گره خورده‌اند. ترک‌ها با روس‌ها ارتباطات نزدیک‌تری داشتند و لبنانی‌ها رنگ‌وبوی فرانسوی دارند. زنان لبنانی و ترکیه‌ای بهره‌ای از نجابت کلاسیک و افسانه‌ای زنان شرقی هم برده‌اند، چیزی که زیبایی را افزون می‌کند.

هانده ارچل
هانده ارچل، مدل و بازیگر مشهور ترک

ایتالیا و فرانسه؛ به زیبایی عشق

هیچ لیستی از کشورهایی که زیباترین زنان را دارند بدون اضافه کردن زنان فرانسه کامل نمی شود. فرانسه که به عنوان سرزمین عشق، عاشقانه و شعر شناخته می شود، خانه بسیاری از زنان زیبا مانند بازیگران زن افسانه‌ای بریژیت باردو، کاترین دونو و ماریون کوتیار است. مانند فرانسه، ایتالیا هم به خاطر غذاهایش و هم به خاطر زنان قوی، پرشور و سرزنده، از جمله مونیکا بلوچی، سوفیا لورن، و ایزابلا روسلینی، معروف است. البته باید اعتراف کرد که مردان ایتالیایی هم به خوش پوشی و خوش چهره‌ای نزد ایرانی‌ها شهره هستند.

ماریون کوتیار
ماریون کوتیار، بازیگر فرانسوی

آمریکا؛ زنان زیبا برای تمام فصول

از ایتالیایی تا فرانسوی و از روسی تا اوکراینی و برزیلی؛ آمریکا خانه زنان زیبا با مجموعه ای سرگیجه آور از قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف است. به جز این آمریکا به لطف اَبر رسانه‌های خود متر و معیار زیبایی در جهان را نیز تعیین می‌کند، پس اصلا عجیب نیست که بخشی از زیباترین زنان جهان را در ایالات متحده ساکن باشند.

کامرون دیاز
کامرون دیاز، بازیگر آمریکایی