شهر خبر

تعطیلی مراکز آموزشی شهرهای مرزی غرب

تعطیلی مراکز آموزشی شهرهای مرزی غرب

فارس نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های مرزی استان، امروز به علت پدیده گردو غبار تعطیل شدند.

چند روزی است که ورود ریزگرد جو استان به خصوص مناطق مرزی و اورامانات را تحت تاثیر قرار داده که براساس پیش‌بینی هواشناسی، تا ظهر امروز این وضعیت کم و بیش تداوم دارد و از بعدازظهر به‌تدریج غبار از سطح استان خارج می‌شود و دمای هوا با روندی آرام طی روزهای آینده افزایش می‌یابد.

با توجه به این وضعیت غلامرضا شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا؛ امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه١۴٠١ تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه‌های خودرو را بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند و نشانه‌های کوتاهی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۳۳۲۳۱