شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#عربستان#یمن

سخنگوی «أنصارالله»:

سازمان ملل نباید با تبلیغات گمراه‌کننده سعودی همراهی کند

سازمان ملل نباید با تبلیغات گمراه‌کننده سعودی همراهی کند

سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن در سخنانی خواستار اتخاذ موضع بی طرفانه توسط سازمان ملل متحد و عدم همراهی آن با تبلیغات گمراه کننده عربستان سعودی، شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن تبلیغات عربستان سعودی در خصوص نقش این کشور در تحولات یمن را سیاه، کثیف و گمراه کننده توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش أنصارالله در این خصوص گفت: انتظار ما از سازمان ملل متحد به ویژه فرستاده آن در امور یمن این است که از تبلیغات گمراه کننده سعودی‌ها حمایت نکرده و با این تبلیغات همراهی نکنند.

محمد عبدالسلام در ادامه اظهاراتش در این زمینه یادآور شد: عربستان سعودی از طریق تبلیغات سیاه و نابجا به دنبال وارونه جلوه دادن حقایقی است که در عرصه عمل به وقوع می‌پیوندند. سازمان ملل متحد باید در قبال تحولات یمن موضع بی طرفانه داشته باشد.

سخنگوی أنصارالله پیشتر گفته بود: حملات سعودی‌ها به یمن نشان از آن دارد که متجاوزان بر نقض آتش بس اصرار دارند. عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء و نیز ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی به الحدیده از مصادیق بارز نقض آتش بس توسط سعودی‌ها هستند.

گفتنی است، علیرغم اعلام آتش بس در یمن از حدود یک ماه پیش، سعودی‌ها همچنان به نقض آن ادامه می‌دهند؛ اقدامی که پاسخ دردناک مقاومت یمن به حملات متجاوزان را به مسأله ای قریب‌الوقوع تبدیل کرده است.