شهر خبر

امیر طاهری:

شهید شیرودی ناجی جبهه‌های غرب بود

شهید شیرودی ناجی جبهه‌های غرب بود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش گفت: شهید شیرودی ناجی جبهه‌های منطقه غرب از ارتفاعات بازی دراز، دشت ذهاب، پادگان ابوذر تا میمک بود.

به گزارش مشرق به نقل از ارتش، امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید شیرودی تیزپرواز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: شهید چمران درباره این شهید گفته‌اند که شیرودی فروغ درخشان پاوه بود.

وی با بیان اینکه شهید شیرودی یک افسر لایق، شجاع و ولایتمدار بود بیان کرد: شهید شیرودی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی از منطقه غرب دفاع کرد که رشادت این شهید مانع سقوط پادگان سقز شد تا استان کردستان شاهد ایثار و شجاعت این شهید والامقام باشد.

امیر سرتیپ طاهری با اشاره به نقش شهید شیرودی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهید شیرودی در زمان جنگ تحمیلی ناجی منطقه غرب بود که بالگرد این شهید ۴۰ بار سانحه دید و ۳۰۰ بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت ولی ایشان ذره‌ای از دفاع کوتاه نیامد تا در دفاع از مرزهای کشور به شهادت برسد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهید شیرودی در وصیتنامه خود از خداوند خواسته بود که پایان کارش شهادت باشد اظهار کرد: این شهید در زمانی که یزدیان زمان قصد اشغال دوباره ارتفاعات بازی دراز را داشتند و در نبرد با آنها ضمن نابودی ادوات دشمن از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به آرزوی خودش رسید.

وی با بیان اینکه از خداوند می‌خواهیم توفیق پیدا کنیم راه شهدا را با صلابت ادامه بدهیم بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست و خداوند را شاکر هستیم که در این فضای معنوی و این مکان مقدس یاد شهید شیرودی را گرامی می‌داریم.

امیر طاهری کشور افزود: شهید واژه مقدس و پاکی است که نصیب انسان‌های بزرگوار و انسان‌هایی که با خدای خود معامله کرده‌اند می‌شود و هر فردی این توفیق را ندارد که به شهادت برسد و بر این اساس شهادت مختص انسان‌های پرتلاش، بی‌ادعا، ولایتمدار و بی‌ریا است.

وی با بیان اینکه شهدا در راه احیای اسلام و قرآن قدم گذاشتند و تحت امر ولایت بودند خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد آرزو کردند که پایان مرگ آنها شهادت باشد ولی چون به درجه اخلاص نرسیده بودند خداوند توفیق شهادت را نصیب‌شان نکرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا شهادت را آغاز یک حیات دیگر دانست و بیان کرد: شخصی که در راه خدا شهید می‌شود مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد که در روایت آمده در لحظه شهادت جایگاه وی در بهشت مشخص می‌شود و می‌تواند انسان‌ها را شفاعت بکند.

وی با اشاره به مقام والای شهدا گفت: دری از درهای بهشت مختص مجاهدان و کسانی که در راه خدا شهید شده‌اند است و خداوند انسان‌های نیکوکار که شهدا از این دسته هستند را دوست دارد.

امیر سرتیپ طاهری تصریح کرد: روح شهدا ناظر بر اعمال ما است و شهدای عزیز ما زنده هستند همانگونه که در قرآن کریم آمده است مقام‌شان در نزد خداوند بزرگ است و هیچ چیزی سبب تغییر رفتار آنها نخواهد شد و شهدا آگاهانه راه حق را انتخاب کردند تا مسیر حق برای ما مشخص باشد.