شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#کمیته امداد#سال 99

درآمد ۱۶۱ میلیارد تومانی شرکت ساخت و توسعه/ فروش زمین کمیته امداد امام توسط بنیاد شهید دولت روحانی

درآمد 161 میلیارد تومانی شرکت ساخت و توسعه/ فروش زمین کمیته امداد امام توسط بنیاد شهید دولت روحانی

بر اساس صورت‌های مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سال ۹۹ درآمد بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سال 99 این شرکت درآمد عملیاتی 161 میلیارد تومانی داشته است.

این درآمد در مقایسه با سال قبل از آن (98)  حدود 37 میلیارد تومان بیشتر شده است. زیان خالص شرکت ساخت و توسعه در سال مورد اشاره حدود 3.7 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال 98 حدود 25 میلیارد تومان کاهش یافته است.

زیان خالص شرکت مذکور در سال 98 حدود 28 میلیارد و 931 میلیون تومان بوده است. در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور در رابطه با شرکت ساخت و توسعه آمده است؛

«به موجب مبایعه نامه امضا شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران (سال 90) شش دانگ عرصه و اعیان ملک با کاربری به پلاک ثبتی 339 و یک قطعه زمین به پلاک ثبتی 340 از اصلی 3467 مجموعا به مساحت 4690/24 مترمربع واقع در تهران (ساختمان مرکزی شرکت) به مبلغ 540 میلیارد ریال (54 میلیارد تومان) خریداری شده و با پرداخت 70 درصد ثمن معامله مقرر شده 30 درصد مبلغ مبایعه‌نامه پس از انتقال سند مالکیت به نام شرکت ساخت،‌تسویه شود.

از طرفی کمیته امداد امام (ره) به موجب حکم دادگاه انقلاب اسلامی در مورخ 1364/11/2 نسبت به اخذ سند مالیکت برای پلاک ثبتی 340 به‌عنوان بخشی از مبایعه‌نامه فوق‌الذکر اقدام کرده و با طرح دعوی به‌طرفیت بنیاد شهید و امور ایثارگان و با رای مرجع قضایی (درمرحله بدوی و تجدیدنظر) و اخذ دستور اجرای احکام نسبت به تملک ملک  اقدام کرده است.

در این ارتباط طبق صورتجلسات مورخ 1397/5/24 و 1398/2/22 کمیلیون مستندسازی دولت، عدم مالکیت بنیاد شهید بر پلاک ثبتی مورد اختلاف محرز شده و بنیاد مذکور ملزم و محکوم به رد تمام ثمن دریافتی به انضمام خسارات وارده به تشخیص و اعلام نظر سازمان برنامه و بودجه شده و در صورت امتناع از اجرای رای، از محل بودجه تخصیصی به بنیاد مذکور کسر و به ردیف اختصاصی شرکت مورد گزارش اختصاص یابد.

انتهای پیام/