شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#لندن#انگلیس#سایه

شکست سنگین حزب جانسون در انتخابات لندن

شکست سنگین حزب جانسون در انتخابات لندن

فارس نوشت: حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی این کشور که زیر سایه سنگین رسوایی‌های اخیر دولت برگزار شده، شکست سنگینی را متحمل شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نتایج اولیه انتخابات انگلیس که صبح جمعه منتشر شده نشان می‌دهد حزب «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور پایگاه خود در لندن را به حزب کارگر واگذار کرده و در چند ناحیه دیگر نیز شکست خورده است.

مردم انگلیس حزب جانسون را از شورای محلی منطقه کلیدی «وست مینیستر» اخراج کردند تا حزب کارگر کنترل این ناحیه را به‌دست آورد. اکثر مناطقی که در شهر لندن از دست محافظه‌کاران خارج شده است، دهه‌ها تحت تسلط این حزب بوده‌اند.

انتخابات روز پنجشنبه در بریتانیا، صاحبان هفت هزار کرسی شوراهای محلی را مشخص خواهد کرد و در نهایت به تعیین ۱۷۰ مقام محلی دولت منتج خواهد شد که مسئول رسیدگی به امور روزانه و خدمات به شهروندان خواهند بود.

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس صبح امروز در جمع هوادارنش در لندن گفت: «نتایج شگفت‌انگیز هستند، کاملا شگفت‌انگیز. باور کنید که این یک نقطه عطف بزرگ برای ما از زمان انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ است».

رویترز نوشت، با اینکه حزب حاکم انگلیس در مناطق جنوبی این کشور متحمل شکست سختی شده است، در مرکز و شمال انگلیس که اکثر مردم در سال ۲۰۱۶ به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی داده بودند، توانسته تسلط خود را حفظ کند.

انتخابات محلی دولتی در بخش‌های مختلف بریتانیا از جمله انگلیس، ولز و اسکاتلند در حالی برگزار شده که دولت لندن همچنان با تبعات رسوایی‌های اخیرش دست و پنجه نرم می‌کند.

رویترز روز گذشته (پنجشنبه) نوشت، با اینکه این یک انتخابات محلی است، اما محکی جدی برای میزان حمایت از حزب جانسون محسوب می‌شود که اخیراً مشخص شده قوانین محدودکننده در زمان کرونا را که توسط کابینه خودش وضع شده بود بارها نقض کرده است.

311311