شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن#ایران

روزنامه پاکستانی: دولت بایدن در رفع تحریم سپاه جدی باشد

روزنامه پاکستانی: دولت بایدن در  رفع تحریم سپاه جدی باشد

ایرنا نوشت: روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان با انتقاد از ادعاهای ضدایرانی واشنگتن و کارشکنی در احیای توافق هسته‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخش مهمی از ساختار دفاعی جمهوری اسلامی ایران دانست و به دولت بایدن توصیه کرد که باید برای احیای برجام، رفع تحریم سپاه را جدی بگیرد.

روزنامه داون چاپ اسلام‌آباد در سرمقاله روز جمعه خود با عنوان «توافق ایران در خطر است»، نوشت: تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای میان ایران و دیگر اعضای آن فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است، اما نشانه‌های اخیر حکایت از در خطر افتادن احیای برجام دارد.

این روزنامه پاکستانی با ابراز تاسف از رویکرد یکجانبه دولت ترامپ در قبل توافق هسته‌ای ایران افزود: خروج آمریکا از برجام تنها کاهش اعتماد میان طرفین را افزایش داد و اکنون جنگ در اوکراین نیز مسائل را پیچیده‌تر کرده است به ویژه ما شاهد اختلافات آشکار میان اعضای غربی برجام با مسکو هستیم.

روزنامه داون نوشت: حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا یکی دیگر از مشکلات مهم است. درحالی که سپاه یک عنصر اصلی و بخش مهمی از ساختار دفاعی ایران به شمار می‌رود لذا دولت بایدن باید در حذف تحریم‌های سپاه جدی عمل کند.

این روزنامه پاکستانی خطاب به اعضای اروپایی برجام نوشت: آنان اگر به دنبال احیای برجام هستند باید در مورد ۲ چیز به تهران اطمینان دهند، اولا تمامی تحریم‌های اقتصادی ضدایران لغو و نفت و گاز این کشور آزادانه در بازارهای جهانی به فروش برسد. دوم، آمریکا باید حذف سپاه از فهرست تحریم‌ها را در نظر بگیرد.

روزنامه داون نوشت: ادعاهای واشنگتن هرچه که باشد، واقعیت این است که سپاه بخش مهمی از ساختار دفاعی ایران است و شانس موفقیت برجام بدون حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریسم بسیار اندک است.

این روزنامه انگلیسی زبان با هشدار درباره رویکرد غیرمسوولانه رژیم صهیونیستی پیرامون تحولات خاورمیانه و توافق هسته‌ای ایران، هشدار داد: در صورت فروپاشی توافق، سطح رویارویی بین ایران و متحدانش و اردوگاه طرفدار آمریکا در خاورمیانه به سطوح بسیار خطرناک‌تری خواهد رسید. رژیم اسرائیل قبلاً اظهارات غیرمسئولانه‌ای در این زمینه داشته است؛ لذا هر گونه ایجاد تنش از سوی تل آویو می‌تواند آتش‌ دیگری در منطقه ایجاد کند.

روزنامه داون در پایان نوشت: برجام پتانسیلی قوی برای کمک به عادی‌سازی روابط ایران با غرب دارد لذا همه طرف‌ها باید گام‌های سازنده‌ای برای احیای آن بردارند.

311311