فاش شدن علت لغو بازی‌های آسیایی هانگژو از زبان صالحی امیری

به گزارش رکنا، هفتادوهفتمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا درحالی به میزبانی تاشکند ازبکستان درحالی برگزاری است که طی این نشست، دو تصمیم مهم مبنی بر تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو و بازی‌های آسیایی جوانان شانتو گرفته شد. این دو رویداد قرار بود طی سال جاری به میزبانی چین برگزار شود.

سید رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: در جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا بعد از بحث مفصل چینی‌ها و توضیحاتی که ستاد برگزاری بازی‌ها داد، میزبان از آمادگی ۱۰۰درصدی خود برای برگزاری بازی‌ها خبر داد.

وی افزود: چینی‌ها هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری برای برگزاری رقابت‌ها اعلام آمادگی و تاکید کردند هفت میلیون نفر درگیر این بازی‌ها شده‌اند اما دولت چین انصراف خود را از برگزاری بازی‌ها در زمان مقرر اعلام کرده‌ است.

صالحی‌امیری همچنین از تشکیل کمیته اضطراری متشکل از چند نفر از مسئولان شورای المپیک آسیا خبر داد و گفت: قرار است زمان بعدی برگزاری بازی‌ها توسط این کمیته تعیین و با تصمیم شورای المپیک آسیا متعاقبا ابلاغ شود. علت تشکیل این کمیته اضطراری این است که بازی‌ها با سایر رویدادهای جهانی در تداخل نباشد. کمیته اضطراری موظف شد تا یک ماه آینده زمان مناسب برای برگزاری این دو رویداد را اعلام کند.

وی با اشاره به لغو بازی‌های آسیایی جوانان شانتو ادامه داد: احتمالا در سال ۲۰۲۵ این بازی‌ها در تاشکند برگزار شود. امروز مقامات ازبکستان از ماکتی رونمایی کردند که یکی از بزرگترین دهکده‌های ورزشی را می‌سازند تا برای رویدادهای ورزشی آماده شود.

انتهای پیام/