شهر خبر

با تاکید بر حقایق تاریخی؛

لاوروف: غرب جنگ تبلیغاتی برضد روسیه به راه انداخته است

لاوروف: غرب جنگ تبلیغاتی برضد روسیه به راه انداخته است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه آینده جهان از هم اکنون به دلیل سیاست های واشنگتن به خطر افتاده است، گفت که غرب با حمایت از مظاهر نازیسم در اروپای مدرن سعی در خدشه دار کردن تاریخ دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که غرب در تلاش است تا جنگی تبلیغاتی را برضد روسیه و مردمش به راه بیندازد.

لاوروف در این باره گفت: البته ما باید همیشه درس های تاریخ را به یاد داشته باشیم. علاوه بر این، اکنون در غرب تلاش می‌کنند صفحات پرافتخار تاریخ ما و هر آنچه انجام شده را پاره کنند و بر آن خط بطلان بکشند. آنها می‌کوشند به راحتی فاتحان نازیسم را با جنایتکاران یکسان کنند، بلکه ما را به مقصر اصلی آن جنگ تبدیل کنند، عیوب نازیسم را به هر طریق ممکن بپوشانند و از مظاهر آن را در اروپای مدرن حمایت کنند.

طبق گفته وی، «جنگی تبلیغاتی» برضد روسیه و روس ها به راه افتاده است که مظهر نژادپرستی و تبعیض است که «اکنون به نقطه پوچی کشیده می شود».

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اراده تزلزل ناپذیر مردم روسیه گفت: هیچ مجازاتی، هیچ تحریمی نمی تواند اراده مردم روسیه، اراده رهبری روسیه را که هدفش حفظ حقیقت تاریخی، حمایت از منافع مشروع روسیه و جلوگیری از ایجاد تهدیدهای مستقیم برضد امنیت مان درست در مرزهای ما است، در هم بشکند.

طبق گفته لاوروف، آینده جهان و این که جهان چگونه خواهد بود، اکنون به خطر افتاده است، به این معنی که تک قطبی و تحت کنترل کامل واشنگتن باشد، یا اینکه منصفانه و دموکراتیک شود.

وی در پایان گفت: ما به همراه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان بر مورد دوم تاکید می کنیم.