شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آغاز#مرحله#اول#پارلمانی#لبنان

آغاز مرحله اول انتخابات پارلمانی لبنان

آغاز مرحله اول انتخابات پارلمانی لبنان

مرحله اول رای گیری انتخابات پارلمانی لبنان ویژه شهروندان مقیم خارج از این کشور صبح امروز (جمعه) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، روند رای گیری انتخابات پارلمانی لبنان صبح امروز (جمعه) در ۱۰ کشور ایران، عربستان، کویت، قطر، سوریه، عمان، مصر، بحرین، اردن و عراق آغاز شده است.  

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه و مهاجران لبنان در بیانیه‌هایی که رسانه‌های داخلی منتشر شده است گفت که روند رای‌گیری برای لبنانی‌های خارج از کشور گامی بسیار مهم است.  

وزیر امور خارجه لبنان ابراز امیدواری کرد که مشارکت رای دهندگان بالا و بیش از ۷۰ درصد باشد.  

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه و مهاجران لبنان، تا ساعت ۱۰:۰۰ امروز به وقت محلی، تعداد رای دهندگان شرکت کننده در این انتخابات از ۳۰ هزار و ۹۳۰ دهنده ثبت نام شده در خارج از کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آرای خود را به صندوق انداخته اند.  

به گفته وزارت امور خارجه لبنان، این اولین مرحله از انتخابات پارلمانی در خارج از کشور است و مرحله دوم آن یکشنبه هفته آینده در ۴۸ کشور غربی برگزار می‌شود.  

۷۱۸ نامزد در قابل ۱۰۳ لیست انتخاباتی در ۱۵ حوزه انتخاباتی در انتخابات پارلمانی لبنان برای کسب ۱۲۸ کرسی مجلس این کشور رقابت می‌کنند.  

انتخابات پارلمانی در لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود که ۱۲۸ کرسی آن به این ترتیب تقسیم می‌شوند:  ۲۸ کرسی برای سنی‌ها، ۲۸ کرسی برای شیعیان، هشت کرسی برای دروزی‌ها، ۳۴ کرسی برای مارونی‌ها، ۱۴ کرسی برای مسیحیان ارتدکس، هشت کرسی برای مسیحیان کاتولیک، پنج کرسی برای ارامنه، ۲ کرسی برای علوی‌ها و یک کرسی برای اقلیت‌های درون جامعه مسیحی.  

انتخابات پارلمانی لبنان زیر سایه شرایط پیچیده سیاسی و بحران اقتصادی و مالی بی‌سابقه‌ای که این کشور با آن رو برو است برگزار می‌شود.

انتهای پیام/