شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#ترافیک

نصب نیوجرسی به جای گاردیل در ۲۷ نقطه پر حادثه تهران

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷ کیلومتر نصب نیوجرسی در معابر تهران داشتیم، گفت: در ۲۷ نقطه پر خطر در ۱۲ منطقه از تهران نیوجرسی نصب کرده‌ایم.

بزرگراه منطقه ۱۹

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا شیخ بهایی در مورد نصب نیوجرسی به جای گاردریل در برخی معابر شهر تهران گفت: نیوجرسی به عنوان یک المان سلبی شناخته می‌شود و برخورد خودرو با آن به نسبت گاردریل سخت‌تر است بنابراین قرار نیست از نظر فنی، ترافیکی و بصری از این المان در همه معابر و بزرگراه‌ها استفاده شود.

او با بیان اینکه نصب نیوجرسی به جای گاردریل با رویکرد ایمنی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین معضلات در بزرگراه‌ها تردد عرضی عابران پیاده است که بیشتر هم افراد بی‌خانمان و معتاد هستند و همین مسئله سبب بروز تصادف، صدمات جانی و حتی فوت آنها می‌شود، پس نیوجرسی با همکاری اداره کل ایمنی و مهندسی با اولویت معابر پرخطر جایگزین گاردریل شد.

شیخ بهایی با بیان اینکه قرار نیست به صورت صددرصد همه گاردریل‌ها جمع آوری و به جای آن نیوجرسی نصب شود، گفت: اصلا منطقی نیست که ما تمام گاردریل‌ها را تبدیل به نیوجرسی کنیم.

او با بیان اینکه نصب گاردریل به معنای ایمنی بیشتر نیست، ادامه داد: حتی در نظر داریم که گاردریل‌های اضافه شهر که غلط در برخی مسیرها نصب شده را جمع آوری کنیم، چرا که افزایش آن به معنای ایمنی بیشتر نیست و باید جانمایی صورت گیرد.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در مکان‌هایی که تردد عرضی عابران وجود دارد، تصادفات حادثه خیز رخ می‌دهد و همچنین در مسیر کانال‌ها همچون بزرگراه امام علی و یاسینی که کانال آب جنب بزرگراه است، نیوجرسی‌ها جایگزین گاردریل‌ها می‌شوند چرا که در صورت بروز حادثه واژگونی، گاردریل محافظت خوبی از خودروها نمی‌کند و حتی ممکن است خودرو به درون کانال سقوط کند.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷ کیلومتر نصب نیوجرسی داشتیم و در ۲۷ نقطه در ۱۲ منطقه از تهران را نیوجرسی نصب کردیم، اظهار کرد: به طور مثال در بزرگراه صدر کنار پایه‌های پل نمایان بود  که برای حفاظت از خودروها نیوجرسی نصب کردیم تا این فضا منجر به تشدید حوادث نشود یا در بزرگراه شهید هاشمی در محدوده بهشت زهرا گاردریل‌های وسط جمع شد تا ایمنی بزرگراه افزایش یابد.

منبع: ایسنا