شهرخبر

صالحی امیری: دولت چین آمادگی پذیرش ورزشکاران در هانگژو را نداشت/ بازی‌های جوانان آسیا هم به تعویق افتاد

صالحی امیری: دولت چین آمادگی پذیرش ورزشکاران در هانگژو را نداشت/ بازی‌های جوانان آسیا هم به تعویق افتاد

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان مخالفت دولت چین را عامل اصلی تعویق نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری درباره تعویق بازی‌های آسیایی 2022 که قرار بود 19 شهریور تا 3 مهر 1401 در هانگژوی چین برگزار شود، اظهار داشت: من اکنون در جلسه کمیته اجرایی شورای المپیک آسیا هستم. چینی‌ها اعلام کردند با وجود فراهم بودن همه مقدمات لازم برای برگزاری بازی‌های آسیایی، دولت چین به آنها ابلاغ کرده که به دلیل شیوع کرونا، آماده پذیرش ورزشکاران برای برگزاری رویداد نیست.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت اجرایی پس از شنیدن گزارش، رأی به تأخیر در برگزاری بازی‌های آسیایی دادند، تصریح کرد: بنا شد کمیته‌ای اضطراری تشکیل شود که برخی اعضای هیئت اجرایی در این کمیته حاضر هستند تا با برگزاری جلسه با چینی‌ها، زمان بعدی را تعیین کنند. تاریخ جدید مسابقات آسیایی را کمیته اضطراری تأیید و شورای المپیک آسیا اعلام می‌کند.

 

رئیس کمیته ملی المپیک از لغو مسابقات آسیایی دیگری خبر داد و گفت: در جلسه امروز همچنین مقرر شد بازی‌های شانتو (سومین دوره بازی‌های آسیایی جوانان) که قرار بود از سوم آبان آغاز شود نیز در تاریخی دیگر به انجام برسد. این مسابقات احتمالاً در سال 2025 در تاشکند برگزار می‌شود و مسئولان ازبکستانی، در حال ساخت دهکده بزرگ ورزشکاران هستند.

انتهای پیام/