شهر خبر

نگرانی مجارستان از تحریم های روسیه؛ اوربان: آسیب زیادی می‌بینم

نگرانی مجارستان از تحریم های روسیه؛ اوربان: آسیب زیادی می‌بینم

ایرنا نوشت: ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به این کشور آسیب بیشتری می رساند.

به گزارش رویترز، اوربان نخست وزیر مجارستان پنجشنبه شب گفت: بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه از جمله تحریم واردات نفت خام بیشتر از روسیه به مجارستان آسیب می رساند.

اوربان در نامه ای به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: آخرین بسته تحریمی اتحادیه اروپا خطر تضعیف وحدت اروپا را به همراه دارد و تصویب آن یک شکست تاریخی خواهد بود.

اعضای اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی برای خرید نفت از روسیه به سبب حمله این کشور به اوکراین هستند که می‌تواند مسکو را در عرض چند روز از یک جریان درآمدی بزرگ محروم کند؛ اما برخی از اعضا مانند اسلواکی و مجارستان مخالف از چنین تحریم هستند.

مجارستان و اسلواکی شدیدا به نفت روسیه نیاز دارند؛ بوداپست می‌گوید که جایگزینی برای نفت روسیه وجود ندارد و در عین حال براتیسلاوا به دنبال معافیت از تحریم‌های اروپا علیه نفت روسیه است.

در ادامه فشارهای غرب بر روسیه، اورسولا فون در لاین روز چهارشنبه به پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ گفت که کشورهای عضو اتحادیه باید تا پایان سال ۲۰۲۲ خرید نفت و سایر مشتقات نفتی از روسیه را ظرف شش ماه متوقف کنند

وزیر خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد، طرح اتحادیه اروپا برای تحریم واردات نفت از روسیه می‌تواند به افزایش قیمت جهانی این محصول منجر شود، اما واشنگتن مصمم به همکاری با اروپا برای اطمینان از عرضه کافی نفت است.

311311