شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایالات متحده#قبال#دیپلماسی#مذاکره

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

خروج از برجام، بر منافع ملی ایالات متحده تأثیر منفی داشت/ کارآمدترین و پایدارترین رویکرد در قبال برنامه هسته‌ای ایران را مذاکره و دیپلماسی می‌دانیم

​سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست دولت سابق این کشور در خصوص خروج از برجام، گفت که این تصمیم بر منافع ملی ایالات متحده تأثیر منفی داشته است.

اعتمادآنلاین|

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست دولت سابق این کشور در خصوص خروج از برجام، گفت که این تصمیم بر منافع ملی ایالات متحده تأثیر منفی داشته است.

به گزارش ایلنا، وی افزود که خروج از برجام نه تنها منافع ملی آمریکا را تضمین نکرد، بلکه نتایج معکوس داشت.

پرایس همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آیا گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است، گفت که کارآمدترین و پایدارترین رویکرد در قبال برنامه هسته‌ای ایران را مذاکره و دیپلماسی می‌دانیم.

این مقام آمریکایی با رد برخی گزارش‌ها گفت که ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بازگشت به پایبندی به برجام در راستای منافع ما نباشد؛ این یک توافق عدم اشاعه است و ما تنها از این منظر به آن نگاه می‌کتیم.

وی همچنین در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که آمریکا به همکاری با متحدان خود برای مقابله با «تهدیدهای سپاه» ادامه می‌هد.