شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

با صدور بیانیه ای؛

حماس درباره انفجار سراسری اوضاع در فلسطین اشغالی هشدار داد

حماس درباره انفجار سراسری اوضاع در فلسطین اشغالی هشدار داد

جنبش حماس رژیم صهیونیستی را لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی توصیف کرد و به این رژیم درباره انفجار سراسری اوضاع در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای به تعرض و یورش صبح امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: یورش چند گروه از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، اقدامی تنش زا و تحریک آمیز است که هشدار انفجار سراسری اوضاع را به صدا در می‌آورد و رژیم اشغالگر اسرائیل مسئول کامل عواقب آن است.

جنبش حماس تأکید کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و تحمیل سیاست اشغالگری در مسجد الاقصی با دستان اعتکاف کنندگان و نگهبانان این مسجد مبارک شکست خواهد خورد.

این جنبش ادامه داد: از امت‌های عربی و اسلامی درخواست می‌کنیم مسئولیت خود را در قبال حمایت از استقامت و پایداری ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن به عهده بگیرند.

حماس در پایان بیانیه خود بقای رژیم صهیونیستی را لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌المللی توصیف کرد که در بررسی مسئله فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور از جمله آزادسازی سرزمین و حق تعیین سرنوشت، رفتاری دوگانه دارد.

این موضع حماس در حالی اعلام می‌شود که به گفته منابع فلسطینی، نظامیان اشغالگر صهیونیستی پس از چند ساعت درهای مصلای القبلی در داخل مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران باز کردند.