شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنتالیا

منطقه های مناسب برای گردشگری و سفر در آنتالیا

یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه، آنتالیا است که سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر ساحلی به‌دلیل جاذبه‌های مختلفی که در خود جای داده، گردشگران را از سراسر دنیا برای بازدید به اینجا می‌کشاند؛ در نتیجه شناخت بهترین منطقه آنتالیا برای سفر اهمیت بالایی دارد. بازارهای مختلف، هتل‌های متنوع، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گوناگون و شاید مهم‌تر از همه، تعدادی از بهترین سواحل گردشگری، همگی نشان از این دارند که آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر است.

با توجه به فراوانی جاذبه‌ها، بسیار مهم است که شما در چه منطقه یا محله‌ای اقامت خواهید داشت و به کدام قسمت از آنتالیا سفر می‌کنید، که بر اساس آن بتوانید به جاذبه‌های بیشتری نزدیک باشید و همچنین بیشتر از زمان مفید خود استفاده کنید. در ادامه با لست سکند همراه باشید تا در این مطلب به معرفی بهترین منطقه آنتالیا برای سفر بپردازیم و شما امکان برنامه‌ریزی بهتری را برای سفر خود داشته باشید. با این لیست می‌توانید از اینکه هر منطقه و محله برای چه جاذبه و پتانسیلی شناخته می‌شود، مطلع شوید و شناخت بهتری را از منطقه‌ها و محله‌های ترکیه پیدا کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

چطور بهترین منطقه آنتالیا برای سفر را انتخاب کنیم؟

ابتدا سعی می‌کنیم هر منطقه معروف و شناخته شده‌ای را که برای گردشگران مناسب است شرح دهیم، سپس برخی از محله‌های معروف آنتالیا را هم به‌طور مختصر توضیح می‌دهیم. به این ترتیب می‌توانید تصمیم‌گیری خیلی بهتری را برای انتخاب منطقه سفر و محله مناسب برای رزرو اقامتگاه داشته باشید. اینکه محله‌ها و منطقه‌های آنتالیا بر اساس چه مولفه‌هایی معروف و شناخته شده هستند و چه دلایلی پشت آن‌هاست، بخشی از مواردی هستند که به آن‌ها خواهیم پرداخت. به این صورت می‌توانید هنگام خرید تور آنتالیا هتلی را انتخاب کنید که در منطقه مورد نظرتان باشد.

سواحل آنتالیا از برجسته‌ترین جاذبه‌هایی هستند که برای بسیاری از گردشگران از درجه اهمیت بالایی برخوردارند، دلیل آن هم متکی به چند عامل است که مهم‌ترین آن‌ها پاکیزگی و زیبایی سواحل است. اتحادیه اروپا با قرار دادن پرچم‌هایی آبی‌رنگ که نشان از پاکیزگی و استاندارد بودن این سواحل دارد، آن‌ها را مشخص کرده است و از این حیث نیز می‌توان بر اهمیت آن‌ها پی برد.

پیش از هر چیز باید بدانید که آب و هوای آنتالیا در مجموع مدیترانه‌ای است و اکثر مواقع رطوبت دارد. دمای هوا در تابستان‌های آنتالیا معمولا به چیزی حدود 28 تا 36 درجه سلسیوس می‌رسد و گاهی تا 40 درجه سانتی‌گراد هم افزایش پیدا می‌کند. دمای هوا در زمستان هم تقریبا بین 9 تا 15 درجه است. نکته‌ای که در رابطه با این موارد باید به آن اشاره کرد، این است که شما در فصول گرم (معمولا از اواسط بهار تا اواسط تابستان) می‌توانید در آب دریا شنا کنید و مشکل و محدودیتی از این بابت برای شما وجود ندارد، اما در فصول سرد پاییز و زمستان، تقریبا این کار نشدنی است.

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر از دید هر کس، مشخصه‌ها و مؤلفه‌های خاص خودش را دارد، برای بعضی‌ها فقط نزدیک بودن به ساحل ملاک است، برای برخی دیگر، داشتن مراکز خرید مهم است و عده‌ای فقط به جاهای دیدنی آنتالیا اهمیت می‌دهند و امکانات رفاهی برای آن‌ها در درجه‌های بعدی قرار می‌گیرد، حتی بعضی از مسافران هستند که فقط به بهترین هتل‌های آنتالیا برای اقامت فکر می‌کنند و امکانات این هتل‌ها را در نظر می‌گیرند. به همین خاطر نمی‌توان گفت که بهترین منطقه آنتالیا برای سفر، دقیقا کدام منطقه یا محله است. در ادامه به شرح و بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-map.jpg
نقشه محله های آنتالیا و مناطق مختلف آن

منطقه لارا (Lara)

منطقه لارا یکی از بهترین منطقه‌های توریستی آنتالیا برشمرده می‌شود و بسیاری معتقدند که بهترین جای آنتالیا، همین منطقه لارا است، چراکه از جهات مختلف، این منطقه برتری‌هایی دارد که آن را به یکی بهترین منطقه‌ها تبدیل کرده است. لارا منطقه‌ای است که در آن تعداد زیادی هتل وجود دارد و آن را از این نظر هم برای گردشگران بسیار مناسب کرده است. با این حال، مسئله مهم‌تری که باعث تمایز این منطقه شده، وجود زیرساخت‌های مناسبی است که برای آن در نظر گرفته‌اند.

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا، سیستم حمل و نقل خوب، بیمارستان، نزدیک بودن به ساحل لارا و مواردی دیگر، همگی از مزایایی هستند که با اقامت در این منطقه، از آن‌ها بهره‌مند خواهید بود. لارا در شش کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و گفتنی است که بخش اعظمی از سواحل آنتالیا در این منطقه است. توجه داشته باشید که عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند، لارا یک محله است و در جستجوهای خود، به‌دنبال محله لارا در آنتالیا می‌گردند، اما باید بدانید که لارا، با توجه به مساحت و ابعادی که دارد، یک منطقه محسوب می‌شود. از جمله بهترین محله های آنتالیا در منطقه لارا، می‌توان به‌عنوان نمونه به چند محله زیر اشاره کرد:

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-lara-beach.jpg
نمایی از ساحل لارا در منطقه لارا آنتالیا

منطقه کنیالتی (Konyaaltı)

کنیالتی هم یکی دیگر از مناطقی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و قطعا در لیست بهترین منطقه آنتالیا برای سفر قرار می‌گیرد. این منطقه، سواحل تمیز و زیبایی دارد و ساحل کنیالتی از جاذبه‌های مهم آن به‌حساب می‌آید. این ساحل از بهترین ساحل‌های ترکیه است و دلایل مختلفی را می‌توان برای آن مطرح کرد. در کنار این سواحل، منطقه کنیالتی، مراکز خرید فراوان و متعددی را هم در خود جای داده که این دو مورد (سواحل و مراکز خرید) در کنار هم، پکیج خوبی را برای گردشگران آماده می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند به‌خوبی از سفر خود لذت ببرند.

به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، باید این را هم اضافه کنیم که این منطقه از سیستم حمل و نقل خوبی بهره‌مند است که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف رفته و در زمان و پول خود، صرفه‌جویی کنند. بیمارستان دولتی و مراکز بهداشت و درمان مختلفی که در این منطقه هستند، باز هم بر ارزش کنیالتی اضافه می‌کنند و سبب شده‌اند که کنیالتی به یک منطقه کامل تبدیل شود. بد نیست بدانید در این منطقه، بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه آنتالیا هم واقع شده است.

در تکمیل ویژگی‌های منطقه کنیالتی، باید افزود که موزه مینی سیتی هم از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا است که در کنیالتی قرار گرفته و پیش‌تر هم در لست سکند مجموعه‌ای از این جاهای دیدنی را معرفی کرده بودیم. در این موزه جاذبه‌های مختلف شهر را در ابعادی کوچک و مینیاتوری ساخته‌اند و در قسمت‌های مختلف موزه قرار داده‌اند، درست مانند باغ موزه هنرهای ایرانی که چنین حالتی دارد و جاهای دیدنی نقاط مختلف ایران را در ابعادی کوچک‌تر در آن قرار داده‌اند.

این منطقه برای سکونت نیز مناسب است و قیمت خانه‌های آن از منطقه لارا به نسبت کمتر است. وجود شعبات مختلف از همه بانک‌ها هم در این منطقه یکی دیگر از مزیت‌های آن برشمرده می‌شود و گفتنی است که فاصله این منطقه تا فرودگاه حدود 20 الی 30 دقیقه است. برخی از محله‌های شناخته شده و معروف منطقه کنیالتی، به شرح زیر هستند:

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-Konyaaltı-1.jpg
بخش‌هایی از منطقه کنیالتی آنتالیا ترکیه

منطقه بلک (Belek)

منطقه بلک هم یکی دیگر از مناطق شناخته شده در آنتالیا است که آن را با عنوان پایتخت گلف ترکیه هم می‌شناسند. گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند و هدف خیلی از آن‌ها، فقط بازی کردن گلف است. این منطقه، بیش از 15 دوره میزبان مسابقات جهانی گلف بوده است. منطقه بلک در شرق آنتالیا قرار دارد و عوامل دیگری غیر از گلف بر جذب گردشگر به آن تاثیرگذار بوده‌اند که در ادامه به آن‌ها هم می‌پردازیم. گفتنی است که بلک، بسیاری از لوکس‌ترین هتل‌های آنتالیا را نیز در خود جای داده است.

خط ساحلی 17 کیلومتری، جنگل‌های کاج با پوشش گیاهی مخصوص به خود، نزدیکی به مکان‌های تاریخی مانند آسپنوس، همگی تعدادی از مواردی هستند که باعث جذابیت بیشتر منطقه بلک در نظر گردشگران شده‌اند. پارک ملی کورشونلو هم از دیگر جذابیت‌های این منطقه است و در 20 کیلومتری آن قرار دارد. گفتنی است که هتل‌های مختلفی در بلک وجود دارند، حتی بعضی از آن‌ها فقط مخصوص بزرگسالان هستند.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-belek.jpg
منطقه بلک، پایتخت گلف ترکیه

منطقه کمر (Kemer)

بی‌گمان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری میان مسافران آنتالیا، منطقه کِمِر است. این منطقه از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی آنتالیا قرار دارد و هتل‌های زیادی را می‌توان در آن پیدا کرد. سواحل زیبا، بازارهای روباز، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، همگی از ویژگی‌های مثبت این منطقه به حساب می‌آیند. رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه، می‌تواند تجربه بسیار جذابی را برای شما ایجاد کند، بنابراین از آنجا که باید برای بودجه خود برنامه‌ریزی کنید، بهتر است که با مطالعه مطلب قیمت غذا و خوراکی در ترکیه، تا حدودی از هزینه‌های تقریبی خورد و خوراک خود در این کشور هم سر در بیاورید. سواحل این منطقه هم از جمله سواحلی هستند که پرچم آبی دارند، پرچمی که پیش‌تر توضیح داده شد و نشان از استاندارد و پاک بودن سواحل دارند.

شما امکان انجام کارهای مختلفی را در سواحل این منطقه دارید، مواردی از قبیل شنا کردن، غواصی، قایق‌سواری و غیره همگی از نمونه فعالیت‌هایی هستند که امکان انجام آن‌ها را در منطقه کمر خواهید داشت. البته این بدان معنا نیست که فقط در سواحل این منطقه به شما اجازه این فعالیت‌ها را می‌دهند. همین‌طور جالب است بدانید، فعالیت‌های هیجان‌انگیز منطقه کمر، کم نیستند و خیلی از آن‌ها را حتما برای یک‌بار هم که شده باید تجربه کنید.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-kemer.jpg
نمایی از سواحل زیبای منطقه کمر آنتالیا

منطقه کپز (Kepez)

کِپِز وسعت قابل توجهی دارد و با اینکه نزدیک ساحل نیست، مراکز رفاهی و خدماتی فراوان را در خود جای داده است. این منطقه چندان گردشگرپذیر نیست و کسانی که به این قسمت از آنتالیا می‌آیند، بیشتر دید تجاری دارند و اهداف سرمایه‌گذاری خود را دنبال می‌کنند. ساخت و ساز در این منطقه زیاد است، همچنین قیمت ملک هم به نسبت خیلی بالا نیست و افزون بر این‌ها، سیستم حمل و نقل خوبی دارد و از مراکز بهداشتی مختلفی هم بهره‌مند است. به موارد فوق، بازارهای مختلف را هم اضافه کنید. این منطقه تعدادی محله معروف دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با وجود این محله‌ها نمی‌توان گفت که معروف‌ترین محله کپز آنتالیا کدام است، چراکه هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای هر کس، از درجه و اعتباری متفاوتی برخوردار هستند.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-kepez.jpg
دورنمایی از منطقه کپز آنتالیا

منطقه آلانیا (Alanya)

آلانیا در قسمت شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته و طی گذر زمان، رشد خوبی را هم داشته است. این منطقه در خود یک فرودگاه دارد و جاذبه‌های تفریحی مختلفی را هم برای گردشگران می‌توان در آن پیدا کرد. آلانیا، از لحاظ رفاهی هم گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران است. با در نظر گرفتن جهت جغرافیایی این منطقه، آلانیا جزو بخش‌های بالاشهر در آنتالیا محسوب می‌شود.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-alanya.jpg
نمایی از سواحل منطقه آلانیا

منطقه سیده (Side)

از مناطق پرطرفدار برای گردشگران، منطقه سیده است که ساحل بزرگ و زیبایی هم دارد. وجود آثار تاریخی گوناگون، فروشگاه‌ها، رستوران‌های فراوان، موزه سیده و همچنین نزدیکی به مراکز توریستی کوم‌کوی (Kumköy) و بوجاک شیهلار (Bucakşeyhler) از جمله مزیت‌های این منطقه هستند. امکان بازدید از حمام‌های رومی، کلیسا، بازارهای تاریخی و غیره، از جمله مواردی برشمرده می‌شوند که می‌توانید در این منطقه از آن‌ها بازدید کنید.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-Side.jpg
منطقه سیده آنتالیا

منطقه مراد پاشا (Muratpaşa)

منطقه مراد پاشا یکی از جذاب‌ترین مناطق آنتالیا است که امکانات و جاذبه‌های مختلفی را می‌توان در آن پیدا کرد. آبشار دودِن، کاله ایچی، بازارها و مراکز خرید و غیره از جمله مواردی هستند که می‌توان در رابطه با منطقه مراد پاشا عنوان کرد.

کاله ایچی (Kaleiçi) بخشی از منطقه مراد پاشا است که بافت قدیمی و سنتی بسیار جالبی دارد و قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های آن بسیار جذاب و لذت‌بخش است. جاذبه‌های مختلفی را می‌توان در این بخش از منطقه یافت و از آن‌ها دیدن کرد، دروازه هادریان، بنادر و مساجد مختلف از جمله جاذبه‌های اینجا هستند که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن‌ها را حتما در برنامه خود قرار دهید. توجه داشته باشید که جایی به‌عنوان محله مراد پاشا آنتالیا وجود ندارد، و عده‌ای به غلط این منطقه را یک محله می‌دانند که این درست نیست.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-Muratpaşa.jpg
نمایی از منطقه مرادپاشا

کلام آخر

در این مطلب سعی بر آن بود که بهترین منطقه آنتالیا برای سفر را مشخص کنیم و مزیت هر منطقه و محله آنتالیا را هم بررسی کنیم. با وجود تمامی توضیحاتی که برای هر بخش داده‌ایم، بهتر است که خود گردشگران منطقه مورد نظرشان را برای سفر و انتخاب تور آنتالیا مشخص کنند، چراکه هر مسافر و گردشگری، برنامه مخصوص به خودش را در سفر دارد و باید با توجه به آن برنامه، منطقه و محله مورد نظرش را برای اقامت انتخاب کرده و آن‌ها را گزینش کند.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند