شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روغن

کاهش چشمگیر عرضه روغن در فروشگاه‌ها

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: در طول ماه‌های گذشته قیمت روغن افزایش قابل توجهی نداشته است. اما زمینه تولید روغن با آغاز جنگ اوکراین و عدم ورود دانه‌های روغنی در کشور بسیار کم شده است.

اصناف کاهش چشمگیر عرضه روغن در فروشگاه‌ها

داود فکوری، رییس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران گفت: شرکت‌های پخش روغن توزیع خودشان را عملا جیره‌بندی کرده‌اند و دریافت روغن ما از تولیدکنندگان نسبت به چند ماه قبل ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فکوری افزود: برخی سوپرمارکت‌های شهر تهران به دلیل عرضه پایین اصلا روغن ندارند و برخی دیگر هم انگشت شمار برایشان روغن باقی مانده است. قطعا این کمبود روغن در چند روز آینده موجب هرج‌ومرج بیشتر و آسیب به مردم خواهد شد.

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران بیان داشت: تا امروز گزارشی مبنی بر گرانی یا کمبود مواد شوینده نداشته‌ایم اما عرضه ماکارونی به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص کاهش عرضه ماکارونی افزود: با توجه به افزایش ۵۷ درصدی قیمت آرد صنف و صنعت کارخانجات تولیدکننده ماکارونی اقدام به ذخیره و انبارسازی تولیدات خود کرده‌اند تا بتوانند در آینده ماکارونی را با قیمت جدید در بازار عرضه کنند.

فکوری گفت: عرضه ماکارونی به فروشگاه‌ها ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و برندهای مطرح، ماکارونی‌های خود را در حد یک کارتون به سوپرمارکت‌ها عرضه می‌کنند. این عدم عرضه ناراحت‌کننده دسترسی مردم برای خرید ماکارونی را غیرممکن خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین