شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#عربستان#دولت#یمن

صنعاء: مذاکرات مبادله اسرا با سازمان ملل بسیار کُند پیش می‌رود

صنعاء: مذاکرات مبادله اسرا با سازمان ملل بسیار کُند پیش می‌رود

مسئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن از کُند پیش رفتن مذاکرات مبادله اسرا با سازمان ملل در پی وقت کشی دولت فراری وابسته به عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، «عبدالقادر المرتضی»، مسئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت که مذاکرات با سازمان ملل درباره این پرونده بسیار کند پیش می‌رود هرچند ما پیشنهادهای خوبی در این زمینه داده‌ایم.

وی افزود که علت این کندی وقت‌کشی دولت فراری و مستعفی یمن وابسته به عربستان در ارائه لیست زندانیان است.

المرتضی همچنین اعلام کرد که از سال 2015 تاکنون 5 هزار اسیر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اکثرا با «وساطت طرف‌های داخلی» آزاد شده اند.

 

در 27 مارس گذشته (7 فروردین) انصارالله از توافقی با حمایت سازمان ملل درباره مبادله 1400 اسیر در ازای 823 زندانی حکومت وابسته به عربستان خبر داده بود.

در سال 2018 طرفین درگیر در یمن لیست 15 هزار اسیر را مبادله کردند اما بعد از آن تاریخ آماری از شمار اسرای طرفین وجود ندارد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/