شهر خبر

حماس: پیامد منع اذان در مسجدالاقصی دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت

حماس: پیامد منع اذان در مسجدالاقصی دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت

حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: ممانعت از اقامه اذان در مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی ، "تجاوز و نقض جدی حریم این مکان مقدس و اقدامی خطرناک در جهت تحریک بیشتر احساسات فلسطینیان و همه مسلمانان" است.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این بیانیه که درپی اقدام مقامات صهیونیستی درقطع سیم های بلندگوهای خارجی مسجد الاقصی و ممانعت از اقامه اذان عشا در شامگاه سه شنبه صادر شده می افزاید:  ممانعت از اقامه اذان را جنایتی دیگر در راستای روند سیاست یهودی سازی دانسته و وعده می دهیم با تمام قوا با این روند مقابله کرده و هرگز اجازه اجرای این برنامه را نخواهیم داد .

 شامگاه سه شنبه، اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس (وابسته به وزارت اوقاف، امور و اماکن اسلامی اردن) اعلام کرد مسولان رژیم صهیونیستی در آستانه اذان عشاء ،سیم های بلندگوی خارجی مسجد الاقصی را قطع کردند. 

دراین بیانیه اعلام شد: این اقدام به بهانه سخنرانی مقامات اسرائیلی در منطقه (دیوار البراق) در مجاورت مسجد الاقصی صورت گرفت.

سخنرانی مقامات صهیونیستی از جمله اسحاق هرتسوگ، به مناسبت روز موسوم به "روز یاد بود" در اسرائیل بود که در آن یهودیان برای کشته شدگان خود در جنگ بزرگداشت می گیرند.

بر اساس بیانیه اداره اوقاف اسلامی، درنتیجه این اقدام صهیونیستها،  اذان عشاء تنها در محوطه داخلی و از طریق بلندگوهای داخلی مسجدالاقصی اقامه شد .

انتهای پیام/