شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاریجانی

انتقاد علی لاریجانی از «مغالطه‌های اخیر» درباره انقلاب

انتقاد علی لاریجانی از «مغالطه‌های اخیر» درباره انقلاب

آفتاب نیوز نوشت : علی لاریجانی گفت: از مغالطه هایی که در سال های اخیر رخ داده این است که گفته می شود که انقلاب برای مادیات نبوده است.

وی که ۱۰ اردیبهشت در همایش «شهید مطهری و امتداد اجتماعی حکمت و فلسفه‌ی اسلامی» سخن می گفت، اظهار کرد: از مغالطاتی که در سال های اخیر به کرارا رخ داده است این است که گفته می‌شود انقلاب برای مادیات نبوده است. تصور قائلین این سخن این است که اولا تفکر دینی مادیات را از معنویات جدا کرده است و ثانیا انقلاب را تک ساحتی در نظر می‌گیرند.

لاریجانی در ادامه افزود: از ویژگی های تفکر آقای مطهری این همه جانبه گرایی ایشان در امر توسعه است. تعبیر زیبای ایشان دارند که این مغالطه را نشان می‌دهد. در مجموعه آثار شهید مطهری در جلد بیستم آمده ما معتقدیم که هیچ چیز جای تقوا و ایمان را نمی‌گیرد ولی از طرفی بنا نیست که ایمان و تقوا جانشین همه چیز شود از هر چیز باید فقط اثر خودش را انتظار داشت نه معنا جای ماده را به طور کامل پر می‌کند و نه ماده جای معنا را پر می‌کند. این حرف پاسخ آن فکر غلطی است که گاهی زده می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایشان می‌گوید ما ضمن این که ایمان و تقوا را فکر می‌کنیم موضوع مهمی است ولی بنا نیست ایمان و تقوا جانشین همه چیز بشود. هر چیز سر جای خودش!

انتقاد علی لاریجانی از «مغالطه‌های اخیر» درباره انقلاب

بیشتر بخوانید :

2121

۲۱۲۱