شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

بر فراز دریای بالتیک؛

جنگنده های آلمانی هواپیمای روسی را رهگیری کردند

جنگنده های آلمانی هواپیمای روسی را رهگیری کردند

رسانه های آلمان مدعی شدند که جنگنده های این کشور با رهگیری هواپیمای شناسایی روسیه، آن را به بیرون از حریم هوایی آلمان اسکورت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رسانه‌های محلی آلمان امروز سه شنبه اعلام کردند که جنگنده‌های این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی روسیه را بر فراز دریای بالتیک و در حالی که به حریم هوایی آلمان نزدیک می‌شد، رهگیری کردند.

روزنامه آلمانی «دیلی بیلد» در این رابطه نوشت که در روز شنبه، هواپیمای جاسوسی روسیه در حریم هوایی بین‌المللی و در نزدیکی جزیره «روگن» آلمان در دریای بالتیک شناسایی شد که این مسئله باعث اعلام هشدار در نیروی هوایی آلمان شد.

در واکنش به این مسئله، دو فروند جنگنده «یوروفایتر» به پرواز درآمدند تا هواپیمای روسی را به بیرون ازحریم هوایی آلمان اسکورت کنند.

خبر فوق در حالی منتشر می‌شود که پیشتر وزارت خارجه دانمارک نیز از احضار سفیر روسیه به دلیل به اصطلاح نقض هوایی این کشور توسط یک فروند هواپیمای روسی خبر داده بود.

وزارت دفاع دانمارک پیشتر مدعی شده بود که یک فروند هواپیمای شناسایی روسیه به مدت خیلی کوتاهی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

حساسیت‌ها در قبال پرواز هواپیماهای روسیه از نوع نظامی و غیرنظامی، پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین به شدت بالا رفته است.

پیشتر نیز اتحادیه اروپا پرواز خطوط هوایی روسیه بر فراز کشورهای این اتحادیه را ممنوع اعلام کرده بود و همچنین کشورهایی دیگر مانند جهوری آذربایجان و ترکیه نیز اقدامی مشابه در این زمینه انجام داده اند.