وبسایت آکسیوس به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که آمریکا دیدار احتمالی میان رئیس‌جمهور این کشور و رهبران کشورهای خاورمیانه در اراضی اشغالی را بررسی می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، سایت آکسیوس به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد: کاخ سفید و دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل طرح برگزاری نشستی میان رهبران منطقه به عنوان بخشی از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه که قرار است اواخر ماه ژوئن انجام شود، را بررسی کردند.

پیشتر کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، بایدن در جریان مکالمه تلفنی با نفتالی بنت در ۲۴ آوریل دعوت وی برای سفر به اراضی اشغالی طی ماه‌های آتی را قبول کرد.

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند، ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و جیک سالیوان، همتای آمریکایی وی طی مذاکراتی در کاخ سفید در هفته گذشته درباره دیدار آتی صحبت کردند.

یکی از محورهای گفتگو برگزاری نشستی میان بایدن و بنت و تعدادی از رهبران منطقه در اراضی اشغالی یا جای دیگری در راستای تکمیل نشست سران نقب بود که اواخر مارس در اراضی اشغالی برگزار شد.

مسئولان اسرائیلی تأکید کردند که این مذاکرات اولیه بود و واضح نیست که آیا برگزاری چنین نشستی ممکن است یا خیر اما مذاکرات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که هنوز موعد نهایی برای سفر بایدن مشخص نشده است. ممکن است در دو هفته آخر ماه ژوئن باشد. احتمالا این سفر تقریبا کوتاه باشد یعنی بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت باشد و بایدن با مسئولان اسرائیلی در قدس و مسئولان فلسطینی در بیت لحم دیدار کند.

این اولین سفر بایدن به خاورمیانه از زمان برعهده گرفتن پستش است. هنوز مشخص نشده که وی سفری به کشورهای دیگر منطقه خواهد داشت یا خیر.

تیمی از کاخ سفید دوشنبه برای آغاز مذاکراتی با دولت اسرائیل درباره مقدمه‌چینی برای این دیدار وارد اراضی اشغالی شد.