شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#کرونا

اولویت های وزارت بهداشت در مداخلات روانی، اجتماعی دوران کرونا و پساکرونا

اولویت های وزارت بهداشت در مداخلات روانی، اجتماعی دوران کرونا و پساکرونا

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از تدوین طرح جامع مداخلات روانی، اجتماعی در ایام کرونا و پساکرونا خبر داد.   

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر احمد حاجبی گفت: با توجه به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد سلامت مقابله با بیماری کرونا، دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد حوزه معاونت بهداشت، در طی فرآیند تقسیم کار ملی و با مشارکت دستگاه های ذیربط اولویت هایی را در حوزه سلامت روانی و اجتماعی مرتبط با ایام کرونا و پساکرونا تعیین کرده است. 
 
وی افزود: این اولویت ها در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مستقر در وزارت کشور نیز مطرح و به صورت اولیه تصویب شده است. 
 
دکتر حاجبی بیان داشت: همچنین با دستگاه ها هماهنگی به عمل آمده که جهت پرداختن به این اولویت ها و برنامه ریزی برای مداخلات اجرایی، برنامه عملیاتی ارائه بدهند. به این صورت که برنامه عملیاتی مرتبط با هر اولویت توسط دستگاه اصلی و با همکاری دستگاه های معین تدوین و ارائه شود.
 
وی افزود: تجمیع این برنامه ها، یک برنامه عملیاتی جامع خواهد بود که در اسرع وقت جهت تصویب به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه خواهد شد.
 
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: از طرف دیگر، به دنبال انتخاب دانشگاه علوم بهزیستی و سلامت اجتماعی به عنوان مسئول رصدخانه اجتماعی کووید-19،  این دفتر از مدتی پیش برای تعیین پیامدهای روانی اجتماعی ایام همه گیری کووید-19 و همچنین تدوین مداخلات مبتنی بر شواهد، پیشنهاد تدوین طرح جامعی را به این دانشگاه ارائه داده است.
 
بنابر گزارش وبدا، وی افزود: انتظار می رود با توجه به توان و ظرفیت علمی موجود در این دانشگاه، همکاران ما به زودی طرح نهایی را برای بهره برداری به این حوزه ارائه کنند.