شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

تمجید جهاد اسلامی از عملیات آرئیل/هواپیمایی اسرائیلی در ریاض به زمین نشست

تمجید جهاد اسلامی از عملیات آرئیل/هواپیمایی اسرائیلی در ریاض به زمین نشست

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت از عملیات ضد صهیونیستی آرئیل و برعهده گرفتن آن از سوی گردان‌های عزالدین قسام تمجید به عمل آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین گفت: اینکه گردان‌های عزالدین قسام مسئولیت عملیات ضد صهیونسیتی آرئیل در «سلفیت» را برعهده گرفته است گواهی بر این است که عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری به قوت ادامه دارد.

وی افزود: این به مثابه اعلام این است که مقاومت فلسطین حامی اقدامات مقاومتی در کرانه باختری است و در ورای آن قرار دارد. این عملیات الگویی است که ما به آن افتخار می‌کنیم و خواهان ادامه این اقدام مبارک، وحدت صفوف و حمایت از مقاومت هستیم.

سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین گفت: جنبش جهاد سلامی از عملیات قهرمانانه در سلفیت که گردانهای قسام با وجود شرایط امنیتی دشوار اجرایی کردند به شدت استقبال می کند.

از سوی دیگر «عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که برعهده گرفتن مسئولیت عملیات قهرمانانه اخیر در شهرک آرئیل در نزدیکی سلفیت، به منزله ورود به مرحله تازه ای از مقاومت در برابر اشغالگران در کرانه باختری در حمایت از مسجد الاقصی است.

عبداللطیف قانوع تصریح کرد که اعلام قسام در خصوص عملیات آرئیل، تاکیدی بر آمادگی آن برای حمایت از مسجد الاقصی و به شکست کشاندن تمامی طرح ها و توطئه های دشمن برای تقسیم این مسجد است.

قانوع افزود که گوی‌های آتشین و سلاح‌های قسام در صورت هرگونه حماقت و تعدی علیه مسجد الاقصی یا هرگونه تجاوز علیه ملت فلسطین، اشغالگران را در تمامی جبهه ها به آتش خواهد کشید.

یادآور می شود که گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت عملیات اخیر در شهرک آرئیل در 28 ماه رمضان را بر عهده گرفت.

گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای رسمی تاکید کرد که این عملیات پاسخی به حملات و تجاوزات اشغالگران علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل این مسجد بود.

گردان‌های قسام بیان کرد که این عملیات در کنار دیگر عملیات‌‌ متعدد مقاومت، پاسخی به تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی بود و قطعا آخرین عملیات نیز نخواهد بود.

لازم به ذکر است که در عملیات اخیر در نزدیکی شهرک آرئیل یک نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی کشته شد.

رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که یوسف عاصی و یحیی مرعی» مجریان این عملیات را که هر دو ساکن روستای قراوه بنی حسان در نزدیکی سلفیت هستند، بازداشت کرده است.

پیشتر نیز  «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در اظهاراتی تاکید کرده بود در آغاز جنگ بعدی، به طور همزمان یکهزار و 111 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد شد.

مناطق مختلف کرانه باختری و به خصوص قدس و مسجد الاقصی از آغاز ماه رمضان شاهد تنش حداکثری و درگیری میان شهروندان فلسطینی و شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست بود و ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند و صدها نفر هم دستگیر شدند.

بازداشت چهار فلسطینی در کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم صهیونسیتی بامداد امروز چهار فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به شهرک «الیامون» در غرب شهر جنین در کرانه باختری و بازداشت سه فلسطینی و نیز یورش به اردوگاه العین در غرب نابلس و بازداشت یک جوان فلسطینی خبر دادند.

شهادت 54 فلسطینی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون

مرکز داده‌های فلسطینی «معطی» در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، 54 فلسطینی به شهادت رسیده و 16 صهیونیست نیز کشته شدند.

طبق این گزارش، تنها در ماه آوریل گذشته 23 فلسطینی از جمله 11 نفر در جنین به شهادت رسیدند و 1623 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین در این ماه، 4 صهیونیست نیز به هلاکت رسیده و 56 نفر دیگر هم زخمی شدند.

مرکز معطی بیان کرد که در ماه آوریل در مجموع 1510 عملیات ضداسرائیلی در اراضی اشغالی از جمله 76 عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه به ثبت رسیده که 34 مورد آن در جنین بوده است.

همچنین در ماه مارس نیز 20 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده و 612 نفر هم زخمی شدند.

در این ماه، 12 اسرائیلی نیز در عملیات‌های استشهادی فلسطینیان به هلاکت رسیده و 64 نفر نیز زخمی شدند که این آماری بی‌سابقه از سال 2017 تا به امروز می‌باشد.

طبق این گزارش، در ماه مارس نیز 821 عملیات مقاومتی از جمله 52 مورد تیراندازی و درگیری مسلحانه که 25 مورد آن در جنین بوده، به ثبت رسیده است.

در ماه فوریه هم 6 فلسطینی به شهادت رسیده و 719 نفر هم زخمی شدند.

بنابر اعلام معطی، در این ماه 835 عملیات مقاومتی به وقوع پیوسته که 27 نظامی و شهرک‌نشین اشغالگر اسرائیلی در آن زخمی شدند.

در ماه فوریه نیز در مجموع 623 عملیات مقاومتی فلسطینیان، 13 صهیونیست زخمی شدند.

ماه ژانویه 209 مورد درگیری بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی در اراضی اشغالی، صدها مورد سنگ‌پرانی به سمت صهیونیست‌ها، 26 مورد پرتاب کوکتول مولوتف و 90 عملیات مقابله با شهرک‌نشینان اشغالگر گزارش شده است.

بر زمین نشستن هواپیمایی اسرائیلی در ریاض

رسانه های عبری زبان اعلام کردند که یک هواپیمای اختصاصی اسرائیلی شامگاه دوشنبه از فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو به پرواز درآمده بود و در نهایت در ریاض به زمین نشست.

شبکه عبری زبان کان گزارش داد: هواپیمای اختصاصی 9H-JPC پس از اینکه از تل آویو به پرواز درآمد، در امان ـ پایتخت اردن ـ توقف کوتاهی داشت و از آنجا راهی عربستان سعودی شد.

این در حالی است که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته در اظهاراتی علنا اعلام کرد که تمایل دارد به عربستان سعودی سفر کند. وی از این کشور خواست به توافقنامه به اصطلاح «ابراهیم» (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) بپیوندد.

هرتزوگ در گفتگو با روزنامه «یسرائیل هیوم» اظهار داشت که مایه خرسندی است که بتواند در آینده نزدیک به عربستان سفر کند.

انتهای پیام/