شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اصلاح طلبان#اصولگرایان

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی : وقتی امکان ارائه لیست در انتخابات نباشد، گفت وگوی اصلاح طلبان با مردم مشکلی را حل نمی کند

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی : وقتی امکان ارائه لیست در انتخابات نباشد، گفت وگوی اصلاح طلبان با مردم مشکلی را حل نمی کند

ایسنا نوشت: گرامی مقدم با بیان اینکه اصلاحات منتظر شکست رقیب نیست، گفت: اصلاحات آرزو دارد و دعا می‌کند که اصولگرایان بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

اسماعیل گرامی مقدم در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاحات رابطه خود با مردم را بازسازی نمی‌کند، اظهار کرد: صورت مساله را نباید اشتباه تعریف کرد. مردم با اصلاح‌طلبان قهر نکرده‌اند که لازم باشد اکنون ارتباط برقرار شود. این ارتباط تنگاتنگ میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود دارد و آنها مطالبات مردم را چه در زمانی که در قدرت بودند و چه الان که در قدرت نیستند را بیان کرده و زبان گویای مردم هستند. مردم اگر با اصلاح‌طلبان قهر بودند به رقیب رای داده بودند، اما در انتخابات های اخیر تمایلی در انتخابات نداشتند. اکثریت مردم هر وقت در انتخابات شرکت کردند، به اصلاح‌طلبان رای دادند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که اولویت اصلاح‌طلبان در حال حاضر گفت‌وگو با حاکمیت است، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان باید مانع حضور خود در انتخابات را حل کنند. اصلاح‌طلبان همیشه پیگیر مطالبات مردم هستند اما وقتی امکان ارائه لیست در انتخابات نداشته باشند، گفت وگو با مردم مشکلی را حل نمی کند، بلکه باید با حاکمیت گفت‌وگو کرد.

57860239.jpg

وی افزود: اصلاح‌طلبان همواره مطالبات مردم در زمینه اقتصادی و معیشتی، سیاست داخلی و خارجی را مطرح می‌کنند و آن را به حاکمیت انتقال داده‌اند، احزاب اصلاح طلب هم در این زمینه فعال هستند و به جز این اقدام کار دیگری نمی‌توانند بکنند زیرا در قدرت نیستند الان کسانی که در قدرت هستند می‌توانند با مردم صحبت کنند. اصلاح‌طلبان وقتی در قدرت نیستند نمی‌توانند مثل رئیس جمهور فعالیت کنند. جامعه انتظار دارند اصلاح‌طلبان مطالبات آنها را درک کرده و بیان کنند و جریان اصلاحات هم همین کار را می‌کند.

گرامی مقدم همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاحات منتظر شکست رقیب نشسته است، ادامه داد: من قبول ندارم که اصلاحات منتظر شکست رقیب است. اصلاح‌طلبان همیشه حامی منافع ملی و دلسوز کشور است . هر جریان سیاسی هم که سر کار بیاید حتما آرزو داریم که موفق شود. توفیق هر جریان سیاسی در قدرت برای رفع مشکلات مردم، خواسته اصلاح‌طلب‌ها است چون وقتی این مشکلات حل شود، منافع ملی تامین می‌شود. این تحلیل درست نیست که اصلاحات نشسته تا رقیب شکست بخورد، البته اگر این جریان سیاسی موفق نشود مردم به سمت اصلاحات روی می آورند، ولی اساسا این قضیه درست نیست که ما منتظر شکست رقیب هستیم.

وی در پایان گفت: دود شکست جریان حاکم به چشم همه مردم و جریان‌های سیاسی می‌رود. اصلاحات آرزو دارد و دعا می‌کند که این جریان بتواند مشکلات مردم را حل کند اما اگر موفق نشود مردم و کسانی که به رئیس جمهور و این مجلس رای دادند سرخورده شده و اعتمادشان به کل حاکمیت سلب می‌شود و باز گرداندن این اعتماد ساده نیست. اگر اصولگرایان از فرصتی که به یمن رد صلاحیت‌ها رقیب به دست آورده‌اند، نتوانند استفاده کرده و مشکلات مردم را حل کنند، مردم از آنها رویگردان شده و به سمت رقیب‌شان می‌روند.

21217