شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#باران

۶ استان فردا بارانی است | آخر هفته در این مناطق باران می‌بارد | خیزش گرد و خاک در برخی استان‎‌ها

سازمان هواشناسی کشور درخصوص وضعیت جوی 3 روز آینده کشور برای بعضی نقاط باران، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص وضعیت جوی امروز ۱۳ اردیبهشت در گزارشی اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی، شمال غرب و سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین در برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) بارش در نوار شمالی کشور و در شمال استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی ادامه خواهد داشت.

این سازمان همچنین از شدت بارش‌ها در شمال شرق کشور خبر داد و ادامه داد: پنج شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استان‌های تهران و قم و در غرب دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. جمعه (۱۶ اردیبهشت) نیز در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در ارتفاعات واقع در بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد. شنبه (۱۷ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه و جمعه (۱۵و۱۶ اردیبهشت) در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور وزش باد قابل توجه است. همچنین شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی غبارآلود بودن بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور در روز جاری اعلام کرد: از بعدازظهر چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و طی روز پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت) کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

براساس گزارش این سازمان، وضعیت جوی پایتخت فردا (۱۴ اردیبهشت‌) نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد و باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی کشور، امروز اراک با دمای ۶ درجه سانتیگراد و فردا ارومیه با دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و امروز و فردا اهواز با دمای ۳۵ و ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهرهای کشور خواهند بود.