شهر خبر
امام جمعه دشتی:

نمازجمعه تریبون استیضاح مدیران ناکارآمد است/ با احدی تعارف نداریم

کدخبر: 492690
امام جمعه دشتی گفت: تریبون نماز جمعه، تریبون استیضاح مدیران ناکارآمد خواهد بود و با احدی هم تعارف نخواهیم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهر خورموج با تبریک عید سعید فطر گفت: عید فطر روزی است که بندگان خدا بعد از یک ماه بندگی در امساک از محرمات و حتی مباحات منتظر جایزه و پاداش پروردگار هستند.

امام جمعه دشتی افزود: از دستاوردهای رمضان مراقبت کنیم و خرمن بزرگی جمع آوری کرده‌ایم و سرمایه معنوی عظیمی به دست آورده‌ایم آن را با بی توجهی و غفلت به آتش نکشیم.. و در یک کلام ارزش‌های رمضان مثل مسجد، جماعت و جمعه و تلاوت قرآن و کمک به نیازمندان و گرفتاران را استمرار دهیم.

وی گفت: ماه رمضان امسال برکات و زیبایی‌های بسیاری داشت و بعد از یکی دو سال کم رونق بودن مجالس امسال مجالس و محافل باشکوه برگزار شد. که از همه بانیان مجالس قاریان، سخنرانان و مداحان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اوج محافل در شب‌های قدر بود که بسیار باشکوه برگزار شد افزود: باید سفره‌های افطاری ساده گسترش بیابد و به یک فرهنگ تبدیل شود.

لزوم گسترش ارتباط با مردم

امام جمعه دشتی یادآور شد: سرکشی به محلات محروم و نشستن پای درد دل مردم باید بیشتر از این ادامه یابد و مردم فقرا را و ایتام را تنها نگذارند.

وی گفت: مردم عزیز در صحنه امتحان روز قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین سربلند و سرافراز بیرون آمدند.

حجت الاسلام زاهد دوست گفت: با وجود شایستگی‌ها و طرفیت‌های فراوان اما مردم شهرستان دشتی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشکلاتی اعم از زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، مشکلات در عرصه رفاهی، خدماتی و فرهنگی فراوان است.

امام جمعه دشتی با تاکید بر اینکه تنها راه غلبه بر این مشکلات وحدت و همدلی مردم و مسئولان شهرستان است ادامه داد: شاید اختلاف نظرهایی در بین ما وجود داشته باشد که کاملاً طبیعی است اما بنده تقاضا می‌کنم همه ما بر روی یک مسئله یکدل و یک صدا باشیم و آن هم مسئله پیشرفت و آبادانی شهر و شهرستانمان است که باید دست به دست هم بگذاریم و شهر و میهنمان را آباد کنیم.

وی گفت: از همین جا و در این روز باسعادت از همه کسانی که دل در گرو پیشرفت دشتی دارند دعوت می‌کنم بیایند و خودشان را نشان دهند و با ارائه نظرات و طرح‌های خود مسئولان شهرستان را کمک کنند.

حجت الاسلام زاهد دوست تصریح کرد: حاکم شدن روحیه جهادی و کار و تلاش شبانه روزی باید مد نظر باشد و اگر می‌خواهیم عقب افتادگی دو دهه قبل را جبران کنیم باید شبانه روزی کار و تلاش و جهاد را از مدیران ببینیم.

مشکل مردم با حرف زدن حل نمی شود

امام جمعه دشتی یادآور شد: با حرف زدن و ادعا کردن و تبلیغات مشکلات مردم حل نمی‌شود بلکه فضای شهرستان دشتی باید کاری و کارگاهی باشد و این شهرستان باید به کارگاه کار و تلاش تبدیل شود و مردم باید کار و تلاش مسئولان خود و حتی نتیجه عملکرد آنها را ببینند.

وی گفت: تریبون نماز جمعه، تریبون استیضاح مدیران ناکارآمد خواهد بود و با احدی هم تعارف نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: اینقدر به بنده گلایه نکنید که چرا مشکلات مردم از طریق تریبون مطرح می‌کنید به شما عرض می‌کنم مشکلات مردم را ابتدا پیگیری می‌کنیم اما اگر نتیجه بخش نبود با قدرت و شهامت از طریق تریبون نماز جمعه فریاد می کشیم و از هیچ گلایه و ملامتی هم نمی‌ترسیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که به مردم وعده داده‌ام تا روزی که در این شهرستان هستم تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه گری است و تریبون نماز جمعه، تریبون استیضاح مدیران ناکارآمد خواهد بود و با احدی هم تعارف نخواهیم کرد.

امام جمعه دشتی گفت: در این شهرستان با مدیری که اهل کار جهادی و شبانه روزی نیست و در برابر مشکلات مردم امروز و فردا می‌کند و فقط وقت مردم را تلف می‌کند تعارف نمی‌کنیم و فرماندار محترم هم در این خصوص جدیت کامل دارند.

وی بیان کرد: قریب یکسال از استقرار دولت انقلابی می‌گذرد مردم در انتظار تحول و حرکات جهادی تر هستند و نباید بیشتر از این مردم را در انتظار گذاشت.