شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین
آمریکا:

از تلاش‌های انریکه مورا برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین حمایت می‌کنیم

کدخبر: 492665
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: از تلاش‌های انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین حمایت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در خصوص اخبار منتشره مبنی بر در خواست سفر انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین به  ایران، خبرنگار را به دفتر مورا ارجاع داد و گفت: ما دارای ارتباط نزدیکی با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا هستیم و او به انتقال پیام ها میان دو طرف ادامه می دهد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادعاها مبنی بر از دست دادن امید به احیای برجام گفت: ارزیابی ما همچنان این است که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع ملی ما است زیرا به صورت دایمی و قابل تایید بر برنامه هسته ای ایران محدودیت هایی وضع خواهد کرد.

 وی  اضافه کرد: محدودیت های برنامه هسته ای ایران از سال ۲۰۱۸ لغو شده اند و این برنامه به شکلی که برای ما غیرقابل قبول است، پیش رفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما همچنان به تلاش ها از طریق گفتگو و مشورت با متحدان و شرکا در اتحادیه اروپا ادامه خواهیم داد تا بتوانیم این پایبندی را بدست آوریم.

وی افزود: این تلاش ها تا زمانی ادامه خواهند یافت که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع ما باشد. اگر به این نتیجه برسیم که  پیشرفت های هسته ای سه سال گذشته ایران  مزایای عدم اشاعه برجام را از بین برده است، آنگاه ما مسیر دیگری را انتخاب خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد:  ما بر بازگشت به برجام متمرکز شده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به زیاده خواهی های واشنگتن مدعی شد: اگر ایران می خواهد مسائلی را مطرح کند که خارج از برجام است، تهران نیز باید در مورد این مسائل مصالحه کند، این در هر مذاکره ای رواج دارد. با این حال ما بر بازگشت به پایبندی متقابل به برجام متمرکز هستیم.