منتظر غافلگیری‌های تکان دهنده برای رژیم اشغالگر هستیم

تحلیلگر سرشناس عرب در روزنامه الکترونیکی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود، نوشت: سخنرانی یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه، را شنیدم و بیشتر واکنش‌های صهیونیستی از جمله پاسخ نفتالی بنت ، نخست وزیر اسرائیل به آن را دنبال کردم و با قطعیت تمام می‌توانم بگویم که سی سال است و به طور مشخص از زمان امضای توافقنامه ننگین اسلو، که آرمان ما را از مسیر درست و شرافتمندانه خود منحرف کرد، چنین سخنرانی فلسطینی نشنیده بودم، از این رو نسبت به پایان اشغال بیش از هر زمان دیگری خوشبین شدم.

سخنرانی یحیی السنوار بازگشت قدرتمند فرهنگ مقاومت بود

یحیی السنوار نه تنها از جانب جنبش «حماس» یا شاخه‌های نظامی دیگر گروه‌های مقاومت بلکه به نام ملت‌های عربی و اسلامی و به‌ویژه بزرگ مردان آن‌ها سخن می‌گفت. تا جایی که با قدرت اعتبار را به فرهنگ مقاومت بازگرداند، و همه خائنانی که با اشغالگران تبانی کردند، چه در داخل فلسطین اشغالی، مانند منصور عباس، رئیس فهرست متحد، که چتر امنیتی برای دولت بنت فراهم می‌کند، یهودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و ویژگی نژادپرستی آن را نفی می‌کند یا دولت‌های عربی که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی کردند و در دامان آن افتادند و با آن معاهدات دفاعی و هماهنگی امنیتی مشترک امضا کردند و ملت فلسطین را به دشمن و اسرائیلی‌ها را به دوست تبدیل کردند، به شدت محکوم کرد.

سخنان السنوار به معنای «اعلان جنگ»، بازگشت قدرتمند به اصول، خارج از نیام نگه داشتن شمشیر قدس، به چالش کشیدن اسرائیل برای رفتن به میدان جنگ مذهبی در صورتی که به این جنگ تمایل داشته باشند و به حملات خود به مسجد الأقصی و طرح‌های خود برای تقسیم زمانی و مکانی آن ادامه دهند.

این سخنرانی در ادامه سخنرانی تاریخی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بود که جمعه گذشته به مناسبت روز جهانی قدس ایراد شد. در این سخنرانی سید حسن نصرالله تاکید کرد، از بین رفتن مسجد الأقصی و کلیسای قیامت به معنای نابودی رژیم اشغالگر اسرائیلی است. همچنین سخنرانی السنوار تاکیدی بر وابستگی به محور مقاومت و شیوه آن بود به طوری که این سخنرانی را مطابق با تجربه حزب الله و گفتمان سیاسی و رسانه‌ای آن یافتیم.

یحیی السنوار به حامیان مقاومت اعلام وفاداری کرد

وفاداری یکی از برجسته‌ترین عناوین این سخنرانی بود، وفاداری به ایران، رهبر، رئیس جمهور و همه مسئولان آن که از عناصر قدرت مقاومت حمایت کردند، وفاداری به یاسر عرفات آن هم زمانی که تأکید کرد اولین موج پرتاب موشک‌ها شامل ۱۱۱۱ موشک خواهد بود که به مناسبت شهادت وی به عمق اسرائیل اصابت خواهد کرد، السنوار در این سخنرانی شیخ الازهر و مفتی پادشاهی عمان را که در سنگر مقاومت در برابر اشغالگری ایستادند و از عادی سازی با آن سرباز زدند فراموش نکرد، وی همچنین به «عمد» نام مشایخ دیگر را ذکر نکرد و این پیامی روشن و قوی بود که معنای زیادی دارد.

فراخوان مردم برای مقاومت، آغاز مرحله جدیدی از مقاومت در فلسطین

دعوت او از مردم فلسطین و گروه‌های آن در تمام مناطق اشغالی و خارج از فلسطین که برای نبرد بزرگ آماده شوند و همچنین دعوت به آمادگی کامل نظامی و معنوی، تاکیدی بر پایان یک مرحله و آغاز مرحله جدید و تغییر اساسی در قوانین درگیری و حذف همه خط قرمز‌های کنونی است.

السنوار زمانی که تاکید کرد نبرد برای رویارویی با اشغالگری با پایان ماه مبارک رمضان به پایان نخواهد رسید به این معناست که از موضع قدرت تهدید می‌کند و در‌ها را به روی همه میانجیگران ایجاد آرامش می‌بندد، آیا او و محمد ضیف، فرمانده گردان‌های قسام، که بیش از ۴۲۰۰ موشک در جریان نبرد «شمشیر قدس» در تاریخ دقیق و دقیقه‌ای که تعیین کرده بودند، شلیک کردند برای حمایت از مسجد الاقصی در برابر حملات اسرائیل و دفاع از مردم قدس و اطراف آن نبود؟ آیا این نشانه صریح این نیست که نسخه دوم و قوی‌تر نبرد دوم «شمشیر قدس» بسیار نزدیک است؟

منتظر غافلگیری‌های تکان دهنده برای رژیم اشغالگر هستیم

درخواست ترور السنوار، فریاد ترس صهیونیست‌ها است

فریاد‌هایی در رسانه‌ها و نهاد‌های امنیتی اسرائیل بلند شد که خواهان ترور السنوار بودند و با حسرت و خون اشک می‌ریختند، که چرا او را پس از ۲۲ سال بازداشت آزاد کردند، زیرا او مسئول تغییرات بنیادین در میادین فلسطینی و بین‌المللی است، به عقیده آنها، گویی آزادی او یک لطف بود و نه مبادله‌ای که دولت رژیم اشغالگر با ذلت همه شروط آن را پذیرفت.

یحیی السنوار و همه همرزمانش آرزوی شهادت دارند و هر چه زودتر منتظر شهادت هستند و همانطور که عملیات ترور شهید عباس موسوی باعث جانشینی سید حسن نصرالله به جای او و تداوم راه مقاومت با قدرت بیشتر و آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی در جنگ ژوئن شد، در صورت شهادت السنوار کسی جانشین وی خواهد شد که راه وی را ادامه دهد چرا که مادران فلسطینی همواره رهبران خلاق، محکم و سخت گیر در حفظ اصول ثابت و دفاع از حق به دنیا آورده اند.

باید منتظر غافلگیری‌های تکان دهنده برای اسرائیل باشیم

این سخنرانی السنوار ما را به یاد سخنرانی‌های سید حسن نصرالله می‌اندازد، سخنرانی که وحدت ملی فلسطین را از رودخانه تا دریا تثبیت می‌کند و بر اساس منطق مقاومت و نه بر اساس منطق آرام کردن اوضاع، هماهنگی امنیتی و دموکراسی خیالی، ذلیلانه، وارداتی و گمراه کننده و یا گدایی کمک‌های مالی حتی از دشمن و بستن دست‌های نسل‌های آینده با بدهی‌های گزافش، صلح را برقرار می‌کند.

در یکی از بخش‌های سخنرانی السنوار مکث کردم، در این بخش السنوار گفته بود: «شکستن محاصره نوار غزه و مردم فلسطین دیگر یک خواسته نیست، بلکه تصمیمی است که گرفته شده و در حال اجرا است. عنوان اول آن: ایجاد یک خط دریایی از دریا به غزه و از غزه به دریا و با هماهنگی محور مقاومت است آن گونه که من فهمیده ام قرار است این گزینه با زور موشک‌ها و پهپاد‌ها به دشمن تحمیل خواهد شد بر این اساس باید در روز‌های آینده منتظر غافلگیری‌های تکان دهنده برای رژیم اشغالگر باشیم.

غرب و پیروان عرب آن پرچم تسلیم را باید بالا ببرند

در پایان باید بگویم غرب و پیروان عرب آن صد‌ها میلیارد دلار برای «به خواب بردن» ملت‌های عربی و اسلامی، ترویج صلح مسموم کاذب و تحمیل گزینه تسلیم شدن در برابر دشمن بر مردم فلسطین به بهانه اینکه ملت‌های عربی و مسلمانان آن‌ها را رها کرده اند و چاره‌ای جز بالا بردن پرچم سفید به نشانه تسلیم و قبول شرایط رژیم اشغالگر ندارند، هزینه کردند، اما این نظریه با نبرد اول شمشیر قدس و حملاتی که شهرک نشینان را هدف قرار داد و تاکنون به کشته شدن ۱۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر از آن‌ها و نیز ایجاد رعب و وحشت میان آن‌ها انجامیده است، شکست خورد.

مضمون این سخنرانی را خوب به خاطر بسپارید، زیرا هر آنچه در آن ذکر شد، در میدان عملی خواهد شد و همچنین جمله سید حسن نصرالله را نیز به خاطر داشته باشید که در آن گفت: زمان پاسخگویی در زمان و مکان مناسب بدون برگشت و برای همیشه به پایان رسید و به هر تجاوز اسرائیل به سوریه بلافاصله و سریع پاسخ داده خواهد شد.