شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#دورهمی#رئیسی#مجمع تشخیص

ارزیابی احمد توکلی از دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور : گفت و گویی برقرار نشد ، دورهمی بود / رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند

ارزیابی احمد توکلی از دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور : گفت و گویی برقرار نشد ، دورهمی بود / رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند

جماران نوشت :عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دیدار رئیس جمهور با جناح های سیاسی تنازع جناحی را کم می کند، گفت: آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد.

چه مطالبی در دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور مطرح شد؟ این دیدارها و مطالبی که در آنها مطرح می شود چه قدر به حل مشکلات کشور کمک می کند؟

این دیدارها در حقیقت یک نوع دورهمی است و در آنها گفت و گو رخ نمی دهد. افراد حرف های خودشان را بیان می کنند و رئیس جمهور هم جمع بندی می کند که ممکن است خیلی به مشکلات ربط نداشته باشد. ولی بی خاصیت نیست. چون وقتی چشم در چشم شود، حیا پیدا می شود و تنازع جناحی را کم می کند؛ و این نعمت ارزشمندی است.

بنابر این، نمی توان به این دیدارها امید بست. چون طبیعتا هر نفر حرف های خودش را می زد و نمی توان نتیجه گرفت؛ وقت هم چهار دقیقه است.

یعنی گفت و گوی بین جناحی یا بین رئیس جمهور و جناح های مختلف که می توان از نوع جلسات انتظار داشت، اتفاق نیفتاد؟

نه؛ برقرار نشد.

جزئیاتی از حاشیه‌های یک دیدار | بگو مگوی داغ رسایی و هاشمی | افطاری باجناقم نرفتم | به من زنگ می‌زنند تا علیه دولت صحبت کنم | پاسخ رئیسی به ابطحی

بیشتر بخوانید :

پیشنهاد شما برای پربارتر شدن این جلسات چیست؟

آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد؛ الآن گفت و گو نیست.

یکی از انتقاداتی که به این دیدار شده این است که در خصوص مسائل کلی گویی کرده اند و به جزئیات راهکارهای حل مسائل کشور نپرداخته اند . نظر شما در این خصوص چیست؟

طبیعی است. عرض کردم که جلسه شنیدن اطلاعات و تحلیل ها نبود. افراد مشهور جناح ها دعوت شدند که حرف های خودشان را در چهار دقیقه بزنند و در این زمان نمی شود تحلیل ارائه داد. ولی در این جلسات زمینه تنازع سیاسی کم می شود و این به نفع کشور است. بدون هیچ تردیدی، تنازع مخالف توسعه است

۲۱۲۱