شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین

بن بست مذاکرات وین در گزارش رسانه غربی

انتخاب نوشت: منابع آگاه گفتند که مقامات غربی تا حد زیادی امید خود را برای احیای توافق هسته‌ای ایران از دست داده‌اند. این مسئله، آن‌ها را مجبور به بررسی چگونگی محدود کردن برنامه اتمی ایران کرده، حتی در شرایطی که حمله روسیه به اوکراین قدرت‌های بزرگ را دچار اختلاف کرده است.

بن بست مذاکرات وین در گزارش رسانه غربی
برترین‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رویترز نوشت: منابع آگاه گفتند که مقامات غربی تا حد زیادی امید خود را برای احیای توافق هسته‌ای ایران از دست داده‌اند. این مسئله، آنها را مجبور به بررسی چگونگی محدود کردن برنامه اتمی ایران کرده، حتی در شرایطی که حمله روسیه به اوکراین قدرت‌های بزرگ را دچار اختلاف کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: در حالی که غرب به طور کامل دست از برجام نشسته، این باور وجود دارد که ممکن است دیگر امکان نجات توافق وجود نداشته باشد.

یکی از منابع، که مانند سایر منابع نقل قول شده به دلیل حساسیت موضوع، نخواست نامش فاش شود، گفت: «آنها سرم را از بازوی بیمار (برجام) بیرون نمی‌کشند... اما انتظار کمی دارم که راه مثبتی (برای برون رفت از شرایط موجود) وجود داشته باشد».

چهار دیپلمات غربی این عقیده را تکرار کردند که برجام در حال زوال است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «اگر آنها آماده کنار گذاشتن خواسته‌های فرابرجامی نیستند، و همچنان به حذف سپاه از لیست تروریسم وزارت خارجه اصرار بورزند، و همچنین از رسیدگی به نگرانی‌های فرابرجامی ما خودداری می‌کنند، بله، ما به بن‌بستی می‌رسیم که احتمالاً نخواهد شکست.»

این مقام گفت: «آیا برجام مرده است؟ هنوز نمی دانیم و صادقانه بگویم که فکر نمی کنیم ایران هم بداند.»