شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

عضو ائتلاف «فتح» عراق:

«الحلبوسی» برای تغییر معادلات و تحقق منافعی خاص تلاش می‌کند

«الحلبوسی» برای تغییر معادلات و تحقق منافعی خاص تلاش می‌کند

یک عضو ائتلاف «فتح» عراق ضمن انتقاد از عملکرد رئیس پارلمان این کشور، گفت: «الحلبوسی» برای تغییر معادلات و تحقق منافعی خاص تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از «المعلومه»، غضنفر البطیخ یکی از اعضای ائتلاف «فتح» روز دوشنبه تاکید کرد که محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در گذشته به درستی در پارلمان فعالیت نکرد و انتخاب مجدد وی اشتباه بزرگی بود.

البطیخ در گفت و گوی خود با خبرگزاری «المعلومه»، گفت: حلبوسی قبلاً نتوانست پارلمان را اداره کند و انتخاب مجدد او اشتباه بزرگی بود که جناح‌هایی که به قیمت منافع عمومی مردم از او حمایت کردند، مرتکب شدند.

وی با اشاره به اینکه حلبوسی برای تغییر معادلات و توافقات سیاسی از سِمَت خود استفاده می‌کند، افزود: الحلبوسی در تلاش است تا از طریق موقعیت فعلی خود، تمام توافقات و میثاق‌های بین جناح‌های سیاسی را به خاطر منافع خاص دور بزند.

این شخصیت عراقی خاطرنشان کرد: مجلس باید اعتبار خود را دوباره احیا کند. رفیق الصالحی، نماینده ائتلاف الفتح، پیشتر تأکید کرده بود: تخلفات قانونی حلبوسی ثبت و ضبط شده است و ما با لیست تخلفاتی که از او داریم، با رئیس پارلمان برخورد می‌کنیم.