شهرخبر
ابوالقاسم طالبی:

آن‌ها که به ترور بیولوژیک معتقد نیستند، شاید در وجود خدا هم شک کنند/ طالب‌زاده ترور بیولوژیک شد

کدخبر: 492547
اقتصادنیوز: ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که معتقد است زنده‌یاد نادر طالب‌زاده ترور بیولوژیک شده است می‌گوید آن‌ها که به ترور بیولوژیک معتقد نیستند را کاری نمی‌توان کرد. این‌ها شاید در وجود خدا هم شک کنند! گویی به همه چیز شک دارند غیر از آنچه خودشان به آن باور دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما و تلویزیون، معتقد است زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، مستندساز و مجری تلویزیون ترور بیولوژیک شده است و در این مورد چنین توضیح می‌دهد: «واقعیت این است که ترور بیولوژیک، یک ترور خاموش است و ویژگی آن این است که قابل اثبات نیست. نادر طالب‌زاده فردی بود که به‌شدت سلامت زندگی می‌کرد. با قد ۱۸۶ یک فرد بسیار قوی‌بنیه بود که ناگهان فروپاشید. نمی‌شود که فردی به‌صورت ناگهانی، اینگونه فروبپاشد. نادر اگر اینگونه هدف قرار نمی‌گرفت به راحتی تا ۹۰ سال دیگر عمر می‌کرد. آن‌ها که به ترور بیولوژیک معتقد نیستند را هم کاری نمی‌توان کرد. این‌ها شاید در وجود خدا هم شک کنند! گویی به همه چیز شک دارند غیر از آنچه خودشان به آن باور دارند.»

او با تأکید بر اینکه ترور بیولوژیک یک فرآیند علمی است، تأکید می‌کند: «با این وجود ابزارهای علمی در برابر این پدیده تسلیم شده‌اند، کمااینکه علم در برابر پدیده‌ای علمی مانند کرونا، تسلیم شده و نمی‌تواند به سوال‌ها جواب بدهد. هنوز که هنوز است، نمی‌دانند ماهیت این ویروس چه بوده است. برخی می‌گویند همین ویروس هم محصول یکی از فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا بوده است که از آزمایشگاه به بیرون درز کرده است، برخی دیگر هم آن را تکذیب می‌کنند می‌گویند کار چینی‌ها بوده است. اما در اینکه این پدیده وجود دارد و اینگونه جهان را درنوردیده‌است که نمی‌توانیم تردید کنیم.»

این کارگردان با اشاره به مورد مشابه درگذشت فرج‌الله سلحشور گفت: «زنده‌یاد سلحشور تنها فیلمسازی بود که سریال‌ها و آثارش بسیاری از کشورها را درنوردیده بود. تمام کشورهای عربی را تسخیر کرده بود. طبیعتاً ایشان هم به مراسم‌های مختلف در کشورهای دیگر دعوت می‌شد و بدون هیچ ملاحظه‌ای به این مراسم‌ها می‌رفت، آن‌ها هم کارشان را بلد بودند. سوال من این است اگر شما به‌جای صهیونیست‌ها بودید و هنرمند موثری وجود داشت که اینگونه شما را هدف قرار داده بود، اگر آن هنرمند در دسترس شما قرار می‌گرفت، با او چه می‌کردید؟»

طالبی ادامه داد: «ما درباره رژیمی صحبت می‌کنیم که سیدعباس موسوی را که با خانواده عازم مسافرت بود با موشک هدف قرار داد و کل خانواده‌اش را سوزاند. چنین رژیمی چرا نباید یک هنرمند را ترور کند؟ قطعاً این کار را می‌کند و ابایی هم از اعلام آن ندارد. این‌ها از آنجایی که می‌دانند ترور هنرمند هزینه دارد، سراغ ترورهای خاموش می‌روند و معمولاً هم آن را اعلام نمی‌کنند، اما سال‌ها بعد احتمالاً اسناد آن هم درخواهد آمد. مطمئن باشید همان زمان هم باز عده‌ای هستند که در این مسئله تشکیک کنند! این‌ها همان دنباله‌های تقی‌زاده هستند که همواره در تاریخ بوده‌اند و بازهم خواهند بود.»