شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#مسکو

لاوروف: ۹ مه تاثیری بر عملیات اوکراین ندارد

لاوروف: ۹ مه تاثیری بر عملیات اوکراین ندارد

ایسنا نوشت: لاوروف گفت، سالگرد پیروزی روسیه در پایان جنگ دوم جهانی ربطی به روند حمله مسکو به اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایتالیایی "مدیاست" در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ۹ مه روز پیروزی روسیه در پایان جنگ دوم جهانی به حمله این کشور به اوکراین ربط دارد یا خیر، گفت: سربازان روس حملات خود در اوکراین را بر اساس این تاریخ تنظیم نمی‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: ما پیروزی خود را به صورت رسمی گرامی می‌داریم، اما زمان و سرعت آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد به این مساله بستگی دارد که خطرات برای غیرنظامیان و سربازان روسی را به حداقل برسانیم.

لاوروف ادامه داد: حمله روسیه به اوکراین با هدف تضمین امنیت غیرنظامیان و اطمینان از این مساله انجام شده که هیچ تهدیدی از سوی اوکراین برای غیرنظامیان و روسیه به وجود نیاید.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه مصاحبه خود گفت: آنهایی که وضعیت سلامت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را زیر سوال می‌برند باید با مهمان‌های خارجی او تماس بگیرند. شما باید از رهبران خارجی که اخیرا با پوتین ارتباط داشته‌اند از جمله آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل این سوال را بپرسید.

وی ادامه داد، اعضای گروه واگنر روسیه در اوکراین فعال نیستند اما کی‌یف درباره آنها مکرر صحبت می‌کند تا توجه‌ها را از حضور مزدوران غربی در این کشور منحرف کند.

لاوروف همچنین تاکید کرد: این گروه (واگنر) یک کمپانی خصوصی نظامی است که کاری به دولت مسکو ندارد. ما این را به همتایان فرانسوی خود که نگران توافق واگنر با دولت مالی درباره تامین امنیت در این کشور آفریقایی هستند، گفته‌ایم و درباره این مساله شفاف سازی به عمل آمده است.

311311