شهر خبر

تهیه کننده دینامیت: علت فروش فیلم‌های کمدی غمگین بودن جامعه است/ مردم باهوش هستند و فیلم خوب و بد را می‌شناسند!

تهیه کننده دینامیت: علت فروش فیلم‌های کمدی غمگین بودن جامعه است/ مردم باهوش هستند و فیلم خوب و بد را می‌شناسند!

ابراهیم عامریان تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت علت این که فیلم های کمدی فروش بیشتری دارد این است که جامعه و کشور وضعیت نابه سامانی دارد و مردم حال خوبی ندارند و در تلاش هستند با کوچیک ترین چیزها خود را شاد نگه دارند به همین علت بهترین فرصت برای شاد شدن رفتن به سینما و تماشای فیلم های کمدی است.

ابراهیم عامریان تهیه کننده و سرمایه گذار سینما و تلویزیون که در کارنامه اش آثاری چون "تگزاس 1و 2"، "دینامیت"، "نارگیل" و... درخصوص اینکه چرا فیلم های کمدی در سینما بیشتری از فیلم های جدی می فروشند به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: اگر بخواهیم دوران سینما را به قبل از کرونا و بعد از کرونا تعریف کنیم این مقایسه امروز بیشتر شده است و در حال حاضر فیلم های کمدی بیشتر از فیلم های اجتماعی فروش داشته اند و این اختلاف بسیار زیاد است و دلیلش این است که حال مردم خوب نیست و جامعه به صورتی غمگین است و مردم نیاز به این دارند که لحظات شادی را سپری کنند و کمی بخندند که نهایتا به فیلم های کمدی می رسند. متاسفانه در سینماها فیلم های اجتماعی بیشتر بوده است و خب با شکست مواجه شده و فروش خوبی نداشته اند و فیلم های کمدی در کنار آن ها فروش خوبی داشته است. قبل از کرونا کمی اختلافش کمتر بود، به طور مثال فیلم "متری شیش و نیم" 5 میلیارد فروش داشت اما باز همان زمان هم فیلم کمدی ای که روی پرده بود "هزارپا" بود که 38 میلیارد فروش داشت اما به نسبت اختلافشان تا این حدی که در حال حاضر وجود دارد نبود.

این تهیه کننده اظهار داشت: در کل علت این که فیلم های کمدی فروش بیشتری دارد این است که باتوجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد مردم حال خوبی ندارند و در تلاش هستند با کوچیک ترین چیزها خود را شاد نگه دارند به همین علت بهترین فرصت برای شاد شدن رفتن به سینما و تماشای فیلم های کمدی است.

تهیه کننده "دینامیت" در پایان تصریح کرد: اما به هر حال فیلم های کمدی ضعیف هم داریم که فروش خوبی نداشته اند اما مردم هم با هوش هستند و می توانند تشخیص بدهند که چه فیلمی خوب است و چه فیلمی ضعیف است. و دلیلش این نمی تواند باشد فیلمساز ها در کمدی ساختن بهتر هستند چون ثابت شده است که فیلم های اجتماعی خوبی هم داریم و خیلی بهتر از فیلم های کمدی بوده اند اما خب به دلیل شرایط موجود و اینکه ژانر کمدی تفاوت دارد و کمک به شادی مردم می کند مخاطب هم بیشتر به تماشای فیلم های کمدی می نشینند.