شهر خبر

پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان به میزبانی ایران

پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان به میزبانی ایران

در حاشیه دیدار دبیر و رییس کمیته بین المللی ورزشهای ناشنوایان با مسئولان کاروان ایران در برزیل، ایران خواستار میزبانی مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در تمام رده‌های سنی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسئولان کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان، امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت با رییس و دبیر کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان در حاشیه برگزاری مسابقات المپیک در شهر کاشیاس دوسل برزیل دیدار کردند.

در این دیدار پرازولا - رییس کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان ضمن ابراز خرسندی از حضور کاروان ورزشی ایران در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل، گفت: ایران با برگزاری مسابقات جهانی تکواندو و کاراته (زنان و مردان) در سال گذشته توانمندی خود را ثابت کرد و نشان داد که می تواند میزبان سایر رشته های ورزشی نیز باشد.

وی با بیان این که شما نماینده آسیا در برزیل هستید، گفت: امیدوارم در این بازیها شاهد افتخارآفرینی های ورزشکاران ایران در المپیک باشیم.

رییس کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان با اشاره به حضور بیش از ۸۰ کشور در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان، افزود: بیش از ۸۰ کشور و ۴۱۵۰ ورزشکار از کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد وارد برزیل شده اند و امیدوارم میزبان خوبی در این دوره از بازیها باشیم.

تیشه گران نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های وزیر ورزش از ناشنوایان، افزود: سجادی یکی از دوستان صمیمی من در رشته دوومیدانی است و حمایت های خوبی تا به امروز از ناشنوایان داشته است.‌ وی به دلیل توجه زیاد به این قشر، شکوه فر معاون خود را به این‌ مسابقات فرستاده تا نظارت دقیق و کاملی به بازیها داشته باشد. به دلیل ورزشی بودن وزیر کشورمان، روز به روز شاهد توسعه بهتر ورزش ناشنوایان در ایران هستیم.

تیشه گران در پایان گفت: با توجه به این که میزبانی مسابقات آسیایی دوومیدانی ناشنوایان که قرار بود سال جاری در ایران برگزار شود به لهستان داده شد، امیدوارم با موافقت فدراسیون جهانی، میزبانی مسابقات جهانی کشتی در تمام رده های سنی در سال ۲۰۲۳ به ایران داده شود.

انتهای پیام/