شهر خبر

گفت‌وگوها درباره مدیریت فرودگاه‌های افغانستان با ترکیه و قطر ادامه دارد

گفت‌وگوها درباره مدیریت فرودگاه‌های افغانستان با ترکیه و قطر ادامه دارد

درحالیکه رسانه‌ها از بن‌بست مذاکرات طالبان و شرکت قطری ـ ترکی برای مدیریت فرودگاه‌های افغانستان خبر می‌دهند، وزارت خارجه طالبان مذاکرات را مفید خواند و از ادامه آن خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان با مفید خواندن گفت‌وگوها با شرکت قطری-ترکی برای مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان، اعلام کرد که این دور از گفت‌وگوها پایان یافته اما مذاکرات همچنان ادامه می‌یابد.

بلخی در رشته توئیتی نوشت که هیئت طالبان به ریاست امیرخان متقی وزیر خارجه، حمیدالله آخوندزاده وزیر ترانسپورت و هوانوردی، خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ و تیم فنی همراه آن‌ها این دور از گفت‌وگوها را «به نحو احسن» در دوحه قطر به پایان رسانده است.

وی با مفید خواندن رایزنی‌ها با شرکت قطری-ترکی افزود که در این دور از گفت‌وگوها پیرامون ارائه و توسعه خدمات عملیاتی استاندارد بین‌المللی در فرودگاه‌های کابل، مزار شریف، قندهار و هرات بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان افزود که هیئت اعزامی در پرتو گفت‌وگوهای فنی گذشته و پیشرفت‌ها در این زمینه، در مورد تعدادی از مسائل مربوط به ارائه خدمات عملیاتی استاندارد در این فرودگاه‌ها و نیز تطبیق و توسعه پروژه‌های زیربنایی و همچنان خدمات مدیریت ترافیک حریم هوایی گفت‌وگوهای مفیدی داشت.

بلخی بدون ارائه جزئیات گفت که هیئت طالبان برای حل و فصل مشکلات باقیمانده درخواست‌ها و پیشنهادات مشخصی را به طرف قطری و ترکی ارائه کرده و قرار است تیم‌های فنی دو طرف پس از انجام مشورت با رهبری خویش پیرامون راه‌حل و ارائه پاسخ به پیشنهادات مطرح شده، به زودی و در زمان از قبل تعیین شده مواضع خویش را با یکدیگر در میان گذاشته و در پرتو آن تصمیم‌گیری نمایند.

پیش از این «خبرگزاری فرانسه» به نقل از یک مقام طالبان گزارش داده بود که مذاکرات به دلیل مخالفت هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان با تامین امنیت فرودگاه‌ها توسط نیروهای خارجی به بن‌بست خورده است.

انتهای پیام/.