شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئال مادرید#فوتبال#تیم فوتبال

اتلتیکو برای رئال مادرید تونل افتخار نمی‌زند

اتلتیکو برای رئال مادرید تونل افتخار نمی‌زند

اعضای تیم فوتبال اتلتیکومادرید برنامه‌ای برای تبریک عملی به رقیب همشهری‌شان بابت فتح لالیگا ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا؛ با مسجل شدن سی‌وپنجمین قهرمانی تیم فوتبال رئال مادرید در لالیگا، از حالا تمام نگاه‌ها به بازی بعدی این تیم دوخته خواهد شد؛ یک دربی در خانه اتلتیکومادرید.

حتی کمی قبل از پایان بازی روز گذشته (شنبه) کهکشانی‌ها برابر اسپانیول در سانتیاگو برنابئو که با آن قهرمانی‌شان را قطعی کردند، این بحث شروع شد که آیا در دربی، اتلتیکومادرید برای قهرمان جدید لالیگا تونل (راهرو) افتخار خواهد ساخت.

در لالیگا عرف بر این است که وقتی یک تیم قهرمان زودهنگام مسابقات می‌شود، در بازی‌ یا بازی‌های بعدی از سوی بازیکنان تیم‌های حریف که یک راهرو می‌سازند تشویق می‌شوند. با توجه به رقابت شدیدی که میان باشگاه‌های اسپانیایی وجود دارد، تشکیل یا عدم تشکیل این راهرو سوژه‌ای برای بحث، تحسین یا انتقاد بوده است.

امسال هم با تثبیت قهرمانی کهکشانی‌ها در فاصله 4 هفته به پایان لالیگا، انتظار می‌رود که اولین حریف بعدی آنها که اتلتیکومادرید است، در خانه خودش ورزشگاه واندامتروپولیتانو برای شاگردان کارلو آنچلوتی راهروی افتخار بزند اما گویا بازیکنان این تیم چنین برنامه‌ای ندارد مگر اینکه باشگاه آنها را ملزم به چنین کاری کند.

خوسه خیمنس بازیکن اتلتیکومادرید شب گذشته پس ازشکست 2 بر صفر تیمش در خانه اتلتیک بیلبائو در پاسخ به این سؤال که آیا او و هم‌تیمی‌هایش در بازی بعدی‌شان برای رئال مادرید تونل افتخار خواهند زد، گفت: به آنها تبریک خواهیم گفت اما برای هواداران خودمان بیشتر احترام قائلیم.

یان اوبلاک دروازه‌بان روخی بلانکو هم تأکید کرد: به عنوان کاپیتان من نه دوست دارم برای تیمی تونل افتخار بزنیم و نه دوست دارم که کسی برای‌مان تونل افتخار بزند اما تصمیم نهایی با باشگاه است و اگر لازم باشد این کار را انجام خواهیم داد.

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید اسپانیا , تیم فوتبال رئال مادرید , لالیگا اسپانیا ,

مخالفت زیدان با زدن تونل افتخار برای بارسلونا

بازیکنان اتلتیکومادرید تنها افرادی نیستند که با فلسفه تشکیل تونل افتخار برای تیم قهرمان مشکل دارند. سال 2018 نیز زین‌الدین زیدان سرمربی وقت کهکشانی‌ها در نشست خبری قبل از ال‌کلاسیکویی که در آن بارسلونا به عنوان قهرمان زودهنگام لیگ به میدان می‌رفت، در پاسخ به این سؤال که آیا تیم او در نوکمپ برای بارسا تونل افتخار می‌زند، گفت: من معنی این تونل افتخار را نمی‌‌فهمم. بنابراین، خیر ما چنین کاری نخواهیم کرد.

این تنها مورد مخالفت یک تیم با زدن تونل افتخار برای تیم قهرمان نبوده است. سال 2014 نیز بازیکنان اتلتیکومادرید حاضر نشدند در بازی خانگی‌شان مقابل رئال مادرید برای این تیم به عنوان فاتح لیگ قهرمانان اروپا تونل افتخار بزنند، البته کلاً مسئولان باشگاه اتلتیکومادرید ظاهراً علاقه‌ای به تبریک گفتن به رقبا ندارند، چون امسال هم آنها نه تنها در شبکه‌های اجتماعی به رئال مادرید بابت قهرمانی لالیگا تبریک نگفتند، بلکه قبل از آن چنین کاری را برای رئال بتیس به عنوان قهرمان جام حذفی اسپانیا انجام ندادند.

انتهای پیام/